گیاهان آپارتمانی از انواع گیاهانی هستند که می توانند در محیط خانگی رشد کنند و شرایط برای رشد آنها در این مکان ها آنچنان هم سخت و دشوار نیست. لامپ رشد گیاه یکی از ملزوماتی است که به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی از گیاهان خانگی خود مراقبت کنید.

به طور معمولی ، یک گیاه برای اینکه بتواند به صورت طبیعی رشد کند نیازمند عواملی است تا شرایط را برای رشد فراهم کنند. این عوامل خاک مناسب، آب، هوای مناسب، نور و نگهداری مناسب می باشند که هر کدام باید رعایت شوند.

لامپ led رشد گیاهان می تواند با فرآیند مخصوصی که برای آن طراحی شده است، نور کافی به گیاهان آپارتمانی را تامین کند. در واقع این لامپ ها نقش خورشید را ایفا می کنند و با نور رسانی مناسب به گیاهان، شرایط را برای رشد آنها فراهم می کنند.

در واقع لامپ ال ای دی رشد گیاه با استفاده از اشعه های مخصوص این کار را انجام می دهد و این عمل نور رسانی را طبیعی جلوه می کند. وگرنه شما می توانید از لامپ های ساده استفاده کنید و هزینه ای هم نکنید. اما گیاه برای رشد و بهبود عملکرد خود نیاز به نور کامل دارد نه صرفا نور لامپ.

اگر شما دارای منزل آپارتمانی هستید، این را به شما بگوییم که:

اگر دارای فضای مناسب هستید، حتما از گیاهان در منزل خود استفاده کنید. وجود گیاه در منزل سبب می شود که شما روحیه بگیرید و در سلامت جسم و جان شما تاثیر می گذارد.

همچنین نگهداری گیاهان آپارتمانی، زیاد هم سخت نیست و شما می توانید با استفاده از یک گلدان و لامپ led برای گیاه، و خاک مناسب و یک آبپاش به رشد این گیاهان کمک کرده باشید و از بودن آنها در منزل خود لذت ببرید.

در ادامه به بررسی اینکه عدم نور رسانی کافی و یا نور رسانی زیاد به گیاهان، چه تاثیر بر عملکردشان خواهد داشت، می پردازیم که شما می توانید آن را بخوانید و توصیه های آن را برای نگهداری گیاه آپارتمانی خود اجرا کنید.

تاثیر نور بر گیاهان و لزوم استفاده از لامپ led برای گیاه

یکی از مواردی که برای رشد گیاه بسیار مهم است، نور رسانی مناسب و طبیعی است. نه این نور باید آنقدر زیاد باشد و نه کم که در هر صورت اثرات منفی بر گیاه شما خواهد گذاشت.

گیاهان آپارتمانی، ممکن است از شرایط نور رسانی کافی محروم باشند. چرا که آپارتمان ها معمولا نورگیر های کمی دارند، به همین دلیل مدت زمان زیادی در طول روز تاریک هستند و نور کافی وارد آپارتمان نمی شود. اگر نور لازم به گیاه نرسد، رشد آن با مشکل مواجه خواهد شد.

یکی از ابزار هایی الکترونیکی که می تواند به کمک بشر برای رشد گیاه بیاید، لامپ ال ای دی رشد گیاه می باشد که هزینه آنچنانی برای خرید آن لازم نیست. وقتی آپارتمان شما کم نور است، باید حتما منبع نوری غنی داشته باشید که با چراغ ها و مهتابی های خانه شما فرق داشته باشد، تا طبیعی جلوه کند.

شما اگر نمی دانید چه گیاهی به نور زیاد و چه گیاهی به نور کمتر احتیاج دارد، توصیه می کنیم که هر گیاهی که دارید درباره آن مطالعه داشته باشید. یک سری علائم عمومی هست که نشان می دهد آیا نور رسانی برای گیاه شما کم بوده است یا زیاد، در اینصورت شما باید این علائم را جدی بگیرید.

ما در ادامه به این علائم اشاره می کنیم و شما اگر این علائم را دیدید، حتما اقدامات لازم را برای برطرف کردن آن انجام دهید. اگر لامپ led برای گیاه استفاده کرده باشید، می توانید در صورت کمبود نور، این مورد را برای گیاه جبران کنید.

علائم کمبود نور و اثرات آن بر گیاهان آپارتمانی

• اگر برگ های گیاه شما رنگ پریده هستند و برگ های جدید هم بی رنگ شده اند، نور گیاه کم است.
• اگر برگهای جدید که می رویند کوچکتر از برگهای قدیمی تر باشند.
• ساقه ها دراز شده اند و فاصله بین دو برگ افزایش یافته است، گیاه شما نور کمی دریافت می کند.
• گیاه شما خسته و شکننده به نظر می رسد و رشد آن به سمت نور می باشد.

شما می توانید برای اینکه این نیاز را برای گیاهان خود تامین کنید، از لامپ ال ای دی رشد گیاه استفاده کنید تا نور مناسب برای گیاه شما برسد.

از علائم زیاد بودن نور هم می توان گفت که در صورت مشاهده لکه های سوخته و پژمردگی، نور گیاه زیاد می باشد.

4.5/5 - (112 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *