گیاهان مقاوم به سرما، نعمتی است که می توان از زیبایی آن ها در فصل زمستان و فصل های سرد سال از آن بهره برد. ما وقتی وارد فصل پاییز می شویم، کم کم گل ها و برگ ها زرد شده و ریزش می کنند. اما برخی گیاهان هم هستند که سرما در آنها تاثیری ندارد. برای نگهداری گیاهان آپارتمانی مقاوم به سرما می توان از چراغ رشد گیاه بهره برد. این چراغ برای رشد گیاهان بسیار مفید فایده است. به نظر خود شما گیاهان مقاوم به سرما چیستند؟

در واقع گیاهان برای تامین انرژی خود باید فتوسنتز کنند. در فرآیند فتوسنتز انرژی نورانی به انرژی شیمیایی تبدیل می شود تا انرژی برای رشد و فعالیت های دیگر فراهم گردد. گیاهان در سرما اگر به خواب زمستانی نروند، باید فتوسنتز کنند، که در صورت کمبود نور می توان از لامپ رشد گیاه استفاده کرد.

چراغ رشد گیاه، یک ابزار حیاتی است برای اینکه شما بتوانید در زمستان هم گل ها و گیاهانتان را نگه دارید. وقتی شما در زمستان به علت هوای ابری، نتوانید نور کافی را برای گیاهانتان جذب کنید، قطعا نیازمند یک مکمل مصنوعی خواهید بود، که توصیه ما استفاده از لامپ های رشد است. این لامپ ها در واقع با استفاده از ال ای دی های مناسب در طیف رنگی با کیفیت، شرایط رشد را برای گیاهان مقاوم به سرما فراهم می کند.

گیاهان مقاوم به سرما

گیاهان مقاوم به سرما

اهمیت چراغ رشد گیاه در نگهداری از گیاهان مقاوم به سرما

یکی از عواملی که برای گیاهان مقاوم به سرما اهمیت دارد، نور است، چرا که همانطور که گفتیم برای اینکه فتوسنتز کنند به نور احتیاج دارند تا بتوانند انرژی مورد نیاز خود را تهیه نمایند. چراغ رشد گیاه در فصل های سرد سال که بیشتر روز ها آفتابی در کار نیست، برای رفع این نیاز بسیار مفید است.

ما در ادامه به معرفی چند گل و گیاهان مقاوم به سرما می پردازیم و تاثیر نور را هم بر آنها خواهیم گفت.

• گل زعفران

یکی از گلهایی است که بسیار زیبا و رنگارنگ می باشد و شما می توانید از محصول آن هم استفاده نمایید. موقع گلدهی گل های زعفران، اواخر پاییز است اما اگر بخواهید می توانید بذر آن را در فصل پاییز بکارید تا در آپارتمان شما در فصل زمستان به گلدهی و محصول برسد. گل زعفران را نیز می توان از گیاهان مقاوم به سرما دانست

اگر می خواهید رشد مناسبی از گیاه زعفران بیینید، باید آن را نور کافی برسانید. نور کافی نیازمند این است که یا شما باید آن را در کنار پنجره استفاده کنید یا به فضای بیرون اعتماد کنید. برای راحتی در این کار توصیه می کنیم که از چراغ رشد گیاه استفاده کنید و نور مکفی برای رشد گیاه زعفران را به آن برسانید.

کاکتوس کریسمس

 

گیاهان مقاوم به سرما

این گیاه نیز از گیاهان مقاوم به سرما بوده و همانطور که از نامش پیدا است، گلدهی آن در زمان نزدیک کریسمس صورت می گیرد، مثلا اوایل دی ماه، زمانی است که گلدهی این گیاه آغاز می شود. اگر می خواهید آن را در آپارتمان نگهداری کنید، نباید از مولفه نور غافل شوید. رساندن نور کافی با چراغ رشد گیاه، بهترین را برای تامین نور گیاهان آپارتمانی است.

آب کافی و خاک نرم و مرطوب از دیگر مولفه هایی است که در رشد این گیاه تاثیر می گذارد. این گیاه به این علت که در جنگل های بارانی بیشتر رشد می کند، نیاز به آب بیشتری دارد.

• یاس ستاره ای

از دیگر گیاهان گلداری که می توانید آن را در فصل سرما در آپارتمان خود نگهداری کنید، یاس ستاره ای است. این گیاه به نور کمی نیاز دارد، بنابراین هنگام استفاده از چراغ رشد گیاه باید سعی کنید تا میزان مناسبی از نور به این گیاه بتابد. دمای نگهداری این گیاه نباید بیشتر از 18 درجه باش

د، چون همانطور که گفتیم این گیاه مقاوم به سرما است.

• گل خورشیدی از گیاهان مقاوم به سرما

یکی دیگر از گیاهانی که گل های زیبا دارد، گیاه گل خورشیدی است. در واقع این گیاه گل هایی رنگارنگ می دهد از جمله گل های سفید، زرد، صورتی و نارنجی که به نور غیر مستقیم نیاز دارد. در مورد این گیاه باید دقت کنید، که نور باید به صورت غیر مستقیم باشد.

بنابر این موقعی که می خواهید از چراغ رشد گیاه استفاده نمایید باید این مورد را دقت کنید که هرگز نباید به مدت بیشتر از یک ساعت آن را در معرض نور قرار دهید، چون ممکن است نتیجه معکوس بدهد و تمام زحمات شما در رشد و پرورش این گیاه به باد برود. امید است که مقاله گیاهان مقاوم به سرما کمک کننده حالتان بوده باشد

4.6/5 - (108 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *