پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B یکی از پروژکتورهای بسیار عالی و با کیفیت در بازار جهانی است که خوشبختانه این محصول در ایران هم عرضه می شود. این پروژکتور با داشتن دیودهای ال ای دی سامسونگ مدل LM301B توانسته یکی از بهترین پروژکتورهای رشد گیاه باشد. در ادامه قصد داریم شما را بیشتر با این محصول و ویژگی های آن آشنا کنیم.

پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B با ویژگی های عالی

ویژگی های پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B‏ ‏

پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B را باید یکی از موفق ترین محصولات رشد گیاه سامسونگ در نظر گرفت. HLG مخفف عبارت Horticulture Lighting Group است که شرکت سازنده این دیودهای ال ای دی است. شرکت سامسونگ با استفاده از محصولات این شرکت و ساخت پروژکتورهای چند منظوره و مناسب برای تمامی مراحل رشد گیاه، همیشه به دنبال انقلابی در زمینه محصولات روشنایی برای رشد گیاه بوده و هست.

محصولی که مشاهده می کنید برای مراحل مختلف رشد گیاه مثل بذر، جوانه زنی، رشد رویشی و گلدهی همه گیاهان از جمله کاکتوس ها، صیفی جات و گیاهان میوه دار مناسب است. در حال حاضر دو محصول پر قدرت و پرفروش پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B یعنی مدل های 120 وات و 240 وات با قیمت های عالی به فروش می رسند. اما ویژگی های کلیدی و بسیار مهم این محصول کدامند:

  • بهره گیری از فناوری Flip Chip: دیودهای ال ای دی در مرکز خود قطعه به نام چیپ دارند که بسته به نوع متریال سازنده در ولتاژ خاصی، نور مونوکروم یا تک رنگ تولید می کنند. این چیپ ها در حالت معمولی روی یک بخش خاصی نصب شده اند و سیم های طلایی به آنها متصل هستند. با این حال ممکن است که در فشار خیلی کم، سیم های طلایی پاره شوند ضمن اینکه در برخی مواقع به خاطر بازتاب نور، راندمان کاری آنها افت می کند.

در پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B برای ساخت ال ای دی های آن از فناوری Flip Chip استفاده شده است. در این فناوری کنداکتورهای P و N هر ال ای دی مستقیما به کنتاکت های فلزی وصل شده اند که مشکلات بالا را ندارد. از طرفی همین کنتاکت های فلزی، دفع گرما را بسیار بهتر کرده اند.

  • روکش فلورسنت: در حالت عادی ال ای دی هایی که در ساخت لامپ رشد گیاه یا پروژکتورهای رشد گیاه به کار می روند، فقط در رنگ های سبز و قرمز تولید می گردند و امکان ساخت نمونه های فول اسپکتروم یا سایر رنگ ها وجود ندارد. اما حدود 30 سال پیش با استفاده از نیمه رساناهای گالیوم نیترید امکان تولید رنگ آبی برای ال ای دی ها فراهم شد که ترکیب رنگ آبی و قرمز باعث تولید نور بنفشی می شود که در برخی پروژکتورهای رشد گیاه می بینیم. نور بنفش برای گل مناسب است ولی کافی نیست.

تجربیات و تحقیقات علمی ثابت کرده اند که پروژکتور رشد گیاه فول اسپکتروم برای رشد گیاه در مراحل مختلف بسیار مؤثرتر است. به همین دلیل در ساخت پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B هم بر روی هر LED از یک لایه فسفر استفاده شده که امکان تولید نور فول اسپکتروم را از نور آبی امکان پذیر می کند و ما آن را به رنگ سفید می بینیم.

نصب و استفاده راحت از پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B
  • راندمان انرژی بالا: راندمان انرژی این محصول 2.7 میکرو مول بر ژول است که در جریان 630 میلی آمپری در اختیار شما قرار خواهد داد. این میزان راندمان انرژی در جریان پایینتر بیشتر هم می شود و می توانید تا 3 میکرو مول بر ژول هم انرژی به گیاهان خود بدهید. این میزان انرژی برای کل چرخه رشد اکثر گیاهان مناسب است.
  • تعداد بالای LED و درایور قدرتمند: تعداد ال ای دی هایی که برای ساخت این محصول استفاده شده 576 عدد است. درایوری که برای این محصول در نظر گرفته شده از نوع Meanwell ELG-240-48A است که کیفیت ساخت آن در محصولات مختلف از جمله همین پروژکتور ثابت شده است.
  • دمای کاری متنوع: یکی از مشکلاتی که در خرید پروژکتور رشد گیاه وجود دارد، دمای کاری آنهاست. گاهی اوقات افراد تصمیم دارند تا در قسمتی از منزل که برای گلخانه تدارک دیده اند به کشت بافت گیاهی در منزل بپردازند و گاهی اوقات نیز در محیط بیرون، در نتیجه پروژکتور رشد گیاه باید تحمل دمایی گسترده ای داشته باشد. پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B در دماهای منفی 20 تا 40 درجه با راندمان بالا کار می کند و هیچ مشکلی نخواهد داشت.
  • بدون نویز: با توجه به نوع درایوری که برای این محصول در نظر گرفته شده و همچنین هیت سینک های آلومینیومی که کمک به دفع گرمای ال ای دی ها می کنند، نیازی به فن های قوی برای خنک سازی نیست. همین عامل باعث شده تا این پروژکتورهای رشد گیاه بدون نویز باشند.
  • راندمان کاری بالا: طبق مطالعات صورت گرفته با استفاده از پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B می توانید میزان تولید و کیفیت محصولات خود را تا 40% افزایش دهید و در مقابل انرژی کمتری هم مصرف کنید. به همین دلیل هم از لحاظ مصرف انرژی و هم میزان تولید محصول کاملا مقرون به صرفه است.
پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B نقد و بررسی کامل
  • گرید حفاظتی عالی: استاندارد و گرید حفاظتی که برای این پروژکتور اعلام شده، IP65 است. به همین دلیل این محصول در برابر نفوذ آب و رطوبت مقاومت بسیار عالی دارد و تا حد متوسط نیز در برابر گرد و غبار مقاوم است.
  • فیلتر محافظتی: پروژکتورهای فول اسپکتروم دارای نورهای UV و مادون قرمز هم هستند که برای انسان مفید نیست. این مورد مخصوصا بعد از خرید باکس رشد گیاه که فضای کوچک با میزان برخورد نور بالا وجود دارد بیشتر اهمیت پیدا می کند.

فروش بهترین پروژکتورهای رشد گیاه در ایران سان لایت

پروژکتور رشد گیاه سامسونگ مدل ‏HLG LM301B به همراه سایر پروژکتورهای با کیفیت مثل پروژکتور رشد گیاه مارس هایدرو برای تمامی مراحل رشد گیاه در فروشگاه ایران سان لایت همراه با ضمانت بهترین کیفیت و قیمت به فروش می رسند. این پروژکتورها با ویژگی های فوق العاده خود کیفیت و میزان تولید محصول را افزایش می دهند و مصرف انرژی بسیار کمی هم دارند.

در خصوص خرید هر گونه تجهیزات رشد و پرورش گیاهان از انواع لامپ رشد گیاه تا تجهیزات هیدروپونیک و غیره می توانید از مشاوره کارشناسان فروش ما به صورت رایگان استفاده کنید.

4.6/5 - (104 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *