هیچ محصولی یافت نشد.

لامپ رشد گیاه گلخانه موضوعی است که می خواهیم در این مقاله راجع به آن صحبت کنیم و می توانید آن را مطالعه و مشاهده بفرمایید. اگر شما در خانه تان با گیاهان آپارتمانی و نگهداری آنها مشکل دارید، شاید نام لامپ رشد گیاه به گوشتان خورده باشد ولی ندانید که این لامپ ها چیست و چه فایده ای دارد؟ آیا به درد گیاهان ما میخورد یا خیر ؟ آیا چیز هایی که درباره آن گفته می شود، حقیقت است؟

لامپ رشد گیاه قطعا یکی از مهمترین مکمل ها برای رشد گیاهان به شمار می رود، چرا که با استفاده از آن می توان میزان نور کافی برای گیاهان را تکمیل کرد. همچنین این لامپ ها برای رشد گیاهان مفید است و تقریبا می توان گفت بسیار کار آمد برای گیاهان شما خواهد بود، در ضمن اینکه برای انسان ها هم ضرری ندارد.

چراغ رشد گیاه گلخانه همانطور که از نامش پیدا است، بیشتر مناسب استفاده در گلخانه ها و یا سوله های پرورش گل ها و گیاهان می باشد و این لامپ ها در ولتاژ و توان های بالا در بازار یافت می شود.

چراغ رشد گیاه  برای گلخانه هایی که نیاز به تنظیم شب و روز برای رشد بیشتر گیاهان دارند، بسیار مفید و مناسب است و در عین حال می تواند کمبود نوری برخی از گیاهان را برطرف نماید.

 

لامپ رشد گیاه گلخانه

لامپ رشد گیاه گلخانه

 

لامپ رشد گیاه گلخانه چیست؟

شاید بپرسید که چراغ رشد گیاه گلخانه چیست؟ که ما در این بند از پاراگراف قرار است توضیح کاملی را برای شما قرار دهیم تا با ساز و کار و نحوه عملکرد لامپ های رشد گیاه به صورت کامل آشنا شوید.

اگر شما به دنبال احداث و راه اندازی گلخانه برای پرورش گیاهان را دارید، حتما باید تمهیداتی را برای برطرف کردن نیاز های گل ها و گیاهان از پیش در نظر گرفته باشید. این تمهیدات شامل فراهم کردن شرایط برای رشد گیاهان می باشد.

همه گیاهان برای اینکه زنده بمانند و هم اینکه رشد کنند، نیازمند مواد غذایی، نور، خاک، هوا و آب کافی هستند. همه این موارد در نهایت منجر به تشکیل و رشد یک گیاه سالم خواهد شد. در گلخانه به این خاطر که گیاهان تعدادشان بیشتر است، به همین خاطر باید مراقبت ها بیشتر و این تامین نیاز های با دقت بالاتر صورت بگیرد.

نیاز های گیاهان متفاوت است و به همین دلیل است که باید شما قبل از هر چیز با انواع گیاهانی که میخواهید از آنها نگهداری کنید، آشنا باشید.

نور مهمترین نیاز همه گیاهان به شمار می رود، چرا که با استفاده از نور گیاهان می توانند انرژی شیمیایی مورد نیاز برای انجام کار های حیاتی مثل رشد، نمو و گلدهی را تامین کنند. این فعالیت در پروسه ای به نام فتوسنتز انجام می شود که ممکن است با آن آشنایی داشته باشید.

 

 

لامپ رشد گیاه گلخانه

لامپ رشد گیاه گلخانه

آموزش صفر تاصد راه اندازی گلخانه 

 

در این صورت بسیاری از گیاهان که با کمبود نور مواجه هستند، برخی از گلخانه داران از پروژکتورها و لامپ های معمولی برای نور رسانی به آنها استفاده می کنند که این امر کمکی به رشد گیاهان نمی کند که هیچ، بلکه چرخه شبانه روزی آنها را هم مختل می کند.

 

اگر به خواندن مطلب زیر علاقه دارید روی عبارت زیر کلیک کنید:

کاشت خیار درختی با لامپ رشد گیاه 

 

ویژگی های لامپ رشد گیاه گلخانه عبارتند از:

  • استفاده از ال ای دی های مفید

نور مناسب گیاهان که از خورشید هم آنها را دریافت می کنند، در طیف رنگی قرمز ( برای گلدهی و نمو ) و آبی ( برای رشد و نمو ) می باشند. همین علت است که میگوییم لامپ های معمولی که دارای نور سفید و زرد هستند، به درد استفاده در گلخانه ها یا تامین نور برای گیاهان و گل ها نمی خورند.

در ال ای دی رشد گیاه از نور قرمز و آبی متناسب با نیاز گیاهان استفاده شده است و از این نظر می توان گفت با لامپ های معمولی بسیار متفاوت است.

  • کم مصرف

به خاطر اینکه در ساختار لامپ رشد گیاه گلخانه از ال ای دی ها استفاده شده است و این ال ای دی ها دارای مصرف انرژی بسیار پایینی هستند به همین خاطر می توان گفت لامپ های رشد گیاه به صورت کلی همگی دارای مصرف پایین هستند و این مصرف پایین در حالی است که تمام نیاز های گیاهان برطرف می گردد.

ویژگی های لامپ رشد گیاه گلخانه

نکات خرید لامپ رشد گیاه گلخانه

همانطور که با تعریف لامپ رشد گیاه گلخانه آشنا شدید، باید گفت که اگر میخواهید اقدام به راه اندازی یک گلخانه برای درآمد زایی کنید، توصیه می کنیم یکی از تجهیزاتی که مدنظر شما برای تهیه و تجهیز گلخانه باشد، همین لامپ رشد گیاه باشد. این لامپ رشد برای شما بسیار مفید خواهد بود، چرا که هم نیاز نوری گیاهان شما را برطرف می سازد و هم اینکه می تواند به رشد سریع تر گیاهان کمک نماید.

اما اگر میخواهید لامپ رشد گیاه بخرید، برای شما توصیه هایی داریم که می تواند مفید باشد:
  • اول اینکه قبل از هرگونه اقدام به خرید راجع به ال ای دی رشد گیاه اطلاعات لازم را داشته باشید.
  • باید با انواع لامپ رشد گیاه آشنا باشید تا بتوانید بهترین آنها را برای خود انتخاب کنید.
  • مقدار و توان لامپ های رشد گیاه گوناگون است و شما می توانید بسته به وسعت و نیاز گیاهان خرید خود را انجام دهید.
  • اقدام به خرید لامپ رشد گیاه از فروشگاه های معتبر کنید.
  • با کمی جستجو در اینترنت، قیمت حدودی لامپ ها دستتان خواهد آمد، پس قبل از خرید قیمت ها را بررسی کنید.
  • لامپ های رشد گیاه را با ضمانت نامه بخرید تا در صورتی که مشکلی برای لامپ ها در ابتدای کار به وجود آمد، بتوانید پیگیری کنید.
  • یادتان باشد که لامپ رشد گیاه متشکل از نورهای قرمز و آبی هستند و با لامپ های معمولی متفاوت هستند و با لامپ های معمولی اشتباه نگیرید.

 

اگر به خواندن مطلب زیر علاقه دارید روی عبارت زیر کلیک کنید:

 

تامین نور گلخانه با ال ای دی رشد گیاه 

خرید اینترنتی لامپ رشد گیاه گلخانه

خرید اینترنتی لامپ رشد گیاه گلخانه را به شما توصیه می کنیم. خرید اینترنتی دارای مزایایی است که حتما کار را برای شما راحت تر خواهد کرد و دیگر نیازی نیست که به صورت حضوری اقدام به خرید کنید. ویژگی های خرید اینترنتی لامپ رشد گیاه عبارتند از :

 

 

برای مشاهده و مقایسه قیمت های لامپ رشد گیاه می توانید به سایت ایران سان لایت مراجعه کنید

 

 

  • صرفه جویی در زمان

بدون اینکه نیاز باشد زمان خاصی را هدر بدهید، در کوتاه ترین زمان ممکن می توانید با سرچ در گوگل و دیگر موتور های جستجو، به کلکسیونی از لامپ رشد گیاه دست پیدا کنید. زمان انسان برای خرید حضوری بسیار تلف می شود و با اینکه زمان انسان ها با ارزش است، بهتر است اقدام به خرید اینترنتی کنید و در وقت خود صرفه جویی نمایید.

  • صرفه جویی در هزینه

شما می توانید قیمت لامپ رشد گیاه گلخانه را در فروشگاه های اینترنتی ارزان تر از دیگر فروشگاه ها ببینید. علاوه بر اینکه شما ال ای دی رشد گیاه را با قیمت کمتر میخرید، نیاز به صرف پول برای هزینه های حمل و نقل و سوخت نخواهید داشت و این امر سبب می شود در کل هزینه های شما صرفه جویی شود.

  • امکان مقایسه راحت تر

شما می توانید با توجه به اینکه محدودیتی در مراجعه به فروشگاه های اینترنتی وجود ندارد، به راحتی لامپ رشد گیاه را از فروشگاه های مختلف با یکدیگر مقایسه کنید.

  • بدون محدودیت

شما در هر موقع و هر جا که بودید، می توانید با اتصال به اینترنت، به فروشگاه های اینترنتی خرید لامپ رشد گیاه دسترسی داشته باشید. همچنین در فروشگاه های اینترنتی محدودیتی از نظر نگهداری تنوع لامپ های رشد گیاه وجود ندارد، چیزی که در فروشگاه های واقعی و حضوری کمتر دیده می شود.

پروژکتورهای رشد گیاه مخصوص گلخانه