نور مصنوعی برای کاکتوس

با توجه به اینکه بسیاری از افراد به نگهداری گیاهان آپارتمانی علاقه خاصی دارند، ما در این مقاله می خواهیم به این  موضوع  گریزی داشته باشیم تا شما بتوانید با کاربرد های آن آشنا شوید و کارتان در نگهداری گیاهانی مثل کاکتوس که به نور مناسب برای پایداری احتیاج دارند، راحت شود. این کار را می خواهیم با استفاده از نور مصنوعی برای کاکتوس انجام دهیم.

نگهداری از گیاه کاکتوس، شاید آنچنان سخت نباشد، اما مولفه نور برای هر گیاهی لازم است، بنابراین در محتوای پیش رو بحث لامپ رشد کاکتوس را پیش کشیدیم تا شما بیشتر با این مکمل های نور آشنا شوید و در صورتیکه به نگهداری و پرورش کاکتوس و انواع گیاهان آپارتمانی علاقه دارید، با استفاده از یک نور مصنوعی برای کاکتوس از نعمت حضور آنها در محیط منزل یا کار بی بهره نمانید.

چرا استفاده از نور مصنوعی برای کاکتوس اهمیت دارد ؟

هر گیاهی برای اینکه بتواند به تامین انرژی در خود بپردازد باید عملیات فتوسنتز را انجام دهد. یکی از ملزوماتی که در این راه باید برای گیاهان تامین شود، این است که باید نور کافی به گیاه برسد، چرا که فعالیت فتوسنتز با تبدیل انرژی نورانی به انرژی شیمیایی صورت می گیرد. با توجه به این که در برخی از منازل و آپارتمان ها، نور کافی برای نگهداری گیاهان وجود ندارد، به خصوص برای کاکتوس ها که زیبا و سازگار هستید ،

کافیست از یک نور مصنوعی برای کاکتوس استفاده کنید و دگیر دغدغه کمبود نور نداشته باشید.

چراغ مخصوص رشد گیاه ، همانطور که از نامش پیدا است، لامپی است که برای رشد گیاهان تهیه می شود و نه به عنوان نور طبیعی بلکه به عنوان یک تکمیل کننده در کنار نور طبیعی به کار می رود.

نور مصنوعی برای کاکتوس

مشاهده انواع مدلها و قیمتهای لامپ رشد گیاه 

 

درباره نور مصنوعی برای کاکتوس

اگر به نگهداری کاکتوس علاقه مند هستید ولی نمی توانید نور کافی برای رشد آن تهیه کنید، استفاده از لامپ رشد کاکتوس برای شما و کسانی که نور کافی در منزل یا محیط کارشان دیده نمی شود، توصیه می گردد. این لامپ ها معمولی نیستند و به دست دانشمندانی تهیه شده اند که به گیاهشناسی و نور های مورد نیاز گیاهان آگاه می باشند.

همانطور که گفتیم نور مصنوعی برای کاکتوس یک لامپ معمولی نیست و برای رشد گیاهان مناسب است. لامپ های معمولی که در بازار هستند، نور مورد نیاز گیاهان را تشکیل نمی دهند و باید لامپ مورد نظر با استفاده از روش های علمی و تایید شده، طراحی و تولید شود.

بیشتر مطاله کنید :

تفاوت لامپ رشد گیاه با لامپ های معمولی در چیست ؟

 

خیلی از ما فکر می کنیم به این خاطر که نور خورشید دارای رنگ زرد و طلایی است، پس استفاده از لامپ های روشنایی معمولی که به رنگ سفید و زرد هستند، می تواند به رشد گیاهان و همچنین تامین نور آنها کمک کند. اما این مورد یک تصور غلطی است که در بین عامه مردم هم دیده می شود. باید بگوییم که نور سفید و زرد به هیچ عنوان برای رشد گیاهان استفاده نمی شوند و گیاهان فقط برای تولید رنگدانه ها از آن استفاده می کند.

یعنی گیاهان نور سبز و زرد را انعکاس می دهند، به همین دلیل است که برگ درختان به رنگ سبز دیده می شود.

نور مصنوعی برای کاکتوس که ما در این مطلب به آن پرداخته ایم با تهیه و ترکیب نور های مورد نیاز گیاه تا حدودی نقش خورشید را برای او ایفا می کند و شما را از دغدغه پرورش کاکتوس بدون نور خورشید رها می سازد.

طیف رنگ نور مصنوعی برای کاکتوس

چراغ  رشد گیاه کاکتوس با استفاده از روش های علمی و نوین طراحی می شود، به گونه ای که بتواند نور مورد نیاز گیاهان را برای رشد آنها تهیه نماید. نوری که گیاهان از طریق آن به جذب انرژی کمی پردازند، نور های آبی و قرمز می باشند که در نهایت ترکیب رنگی این دو سبب تشکیل یک نور بنفش رنگ برای گیاه می شود.

نور آبی بیشتر برای رشد و نمو گیاهان مورد استفاده قرار می گیرد و نور قرمز هم بیشتر برای گلدهی گیاهان مناسب است به همین دلیل درصد استفاده از نور آبی در ال ای دی رشد گیاه دارای نسبت بیشتر است. همچنین در نور منصوعی کاکتوس که به طور مخصوص برای این گیاه است که تمامی طیف های نوری مورد نیاز این گیاه برای رشد وجود دارد.

شاید کنجکاو باشید که چرا نور لامپ رشد بنفش است ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال روی عنوان زیر کلیک کنید :

چرا نور لامپ های رشد گیاه بنفش است ؟

لامپ رشد کاکتوس

 آیا لامپ رشد کاکتوس می تواند نقش نور طبیعی را برای گیاهان بازی کند یا خیر؟

درباره این وسال باید بگوییم که بشر رفته رفته با بیشتر شدن جمعیت کره زمین، با کمبود امکانات و منابع مواجه خواهد شد. یکی از منابعی که در این زمینه محدود می شود، منبع مکان است. انسان ها برای اینکه بتوانند در کنار هم زندگی کنند، باید در آپارتمان ها و خانه های نزدیک زندگی کنند. به همین دلیل است که رشد آپارتمان ها در سال های اخیر دیده می شود.

با توجه به اینکه آپارتمان ها دارای فضای محدودی هستند، نور در آنها بسیار کم دیده می شود، یا اگر هم دیده می شود، فضایی برای قرار دادن گیاهان در نورگیر مناسب نیست. با توجه به اینکه گیاهان در نبود نور واکنش هایی مثل از دست دادن رنگ یا خم شدن به سمت منبع نور را نشان می دهند، دانشمندان پیشنهاد کردند که از لامپ رشد کاکتوس استفاده شود. قطعا نور مصنوعی برای کاکتوس می تواند تا حدود زیادی نیاز به نور را در گیاهان برطرف نماید.

اگر تمایل داشتید می توانید ویدیو زیر را که یکی از خریداران محترم ایران سان لایت پس از یکماه استفاده از نور مصنوعی برای کاکتوس ارسال کردند مشاهده بفرمایید :

 

مزایای استفاده از نور مصنوعی برای کاکتوس

لامپ  مخصوص رشد کاکتوس بسیار کاربردی است و از آنجا که در گلخانه ها و مکان های پرورش گیاهانی همچون کاکتوس و گوشتی دیده می شود، می توان به جدیت گفت که این لامپ ها برای تامین نور گیاه آپارتمانی شما هم مناسب خواهند بود و نیازی نیست که نگرانی از این موضوع داشته باشید.

نور مصنوعی برای کاکتوس دارای مزیت هایی از جمله:

نوردهی نامحدود

با توجه به اینکه محصولات چراغ رشد کاکتوس با استفاده از برق انرژی می گیرند، شما تا هر وقت که بخواهید می توانید به صورت نامحدود در کنار منبع انرژی برق، از این لامپ رشد برای نوردهی به گیاهان خود استفاده کنید. لازم به ذکر است استفاده طولانی مدت از این لامپ برای گیاهان مضر است، همانگونه که نور مستقیم خورشید برای اکثر گیاهان آپارتمانی مفید نیست و می تواند به آنها ضرر وارد نماید.

با توجه به نکاتی که گفتیم شما دیگر نه محدودیت زمانی و نه محدودیت مکانی برای نوردهی به گیاهان خود خواهید داشت و هر جا که بخواهید میتوانید گیاهان آپارتمانی خود به خصوص کاکتوس ها با استفاده از نور مصنوعی برای کاکتوس را نگهداری کنید.

  • مصرف بهینه

از آنجایی که باید برای روشن ماندن نور مصنوعی برای کاکتوس باید از برق کمک بگیرید، مصرف انرژی در لامپ های رشد گیاه هم مهم است، چرا که ممکن است هزینه زیادی روی دست مصرف کننده آن بگذارد. اما نور مصنوعی برای کاکتوس توسط ال ای دی های کوچکی طراحی شده است که انرژی بسیار کمی مصرف می کنند و شما اصلا نیازی نیست نگران مصرف برق این محصولات باشید. درجه مصرف لامپ رشد گیاه A+ می باشد که این امر سبب محبوبیت ال ای دی رشد گیاه در بین گیاه شناسان و گیاه دوستان شده است.

  • قیمت مناسب

یکی دیگر از ویژگی ها و مزایایی که می توان برای نور مصنوعی برای گیاه کاکتوس و دیگر گیاهان برشمرد، این است که این لامپ ها به شدت کم قیمت و به صرفه هستند و شما می توانید با هر درآمدی که دارید، انواع آن را در توان های مختلف و میزان نوردهی متناسب با گیاهان خود تهیه فرمایید.

قیمت ال ای دی رشد گیاه نسبت به لامپ های معمولی هم که در بازار موجود است، گاها کمتر است و این به خاطر این است که در طراحی آن از ال ای دی بهره گرفته شده است که بسیار ارزان تر و به صرفه تر هستند.

  • کاربردی و بی ضرر

بسیاری از افراد به خاطر نوع و رنگ نوری که از این لامپ ها دیده می شود، تصور می کنند که دارای اشعه های مضر برای انسان ها هستند، باید بگوییم که این لامپ ها علاوه بر تامین نور کافی برای گیاهان مختلف از جمله کاکتوس، برای انسان ها بی ضرر و بی خطر هستند.

ما در این مطلب سعی کردیم تا تمامی اطلاعات لازم در مورد نور مصنوعی برای کاکتوس را در اختیارتان قرار دهیم. شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و خرید لامپ رشد کاکتوس به همراه مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید و یا دستگاه مورد نظر خود را از طریق همین سایت خریداری نمایید.

قیمت نور مصنوعی برای کاکتوس به چه شکل است ؟

ال ای دی و لامپ های رشد کاکتوس از قیمت بسیار مناسبی برخوردار می باشند و به خوبی قابل خریداری هستند.

آیا نور مصنوعی برای کاکتوس برای انسان مضر است ؟

بر خلاف انچه تصور می کنید نور مصنوعی برای کاکتوس به هیچ عنوان با سلامتی انسان ارتباطی ندارد.

آیا نور مصنوعی برای کاکتوس جایگزین نور افتاب می شود ؟

بله با خریداری نوع و ترکیب درستی از این لامپ های می توانید بدون نیاز به نور خورشید کاکتوس پرورش دهید.

4.7/5 - (110 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *