قیمت نور مصنوعی رشد گیاه

قیمت نور مصنوعی مناسب رشد گیاه که به انواع مختلف در این فروشگاه قرار دارند برای تمامی گیاهان می توان استفاده کرد که در مواقعی کاربرد دارند که در محیط نور کافی وجود نداشته باشد و بخواهید نور مورد نیاز رشد گیاه را از طریق نور مصنوعی فراهم کنید.

توجه داشته باشید که شاید برخی گیاهان نیاز به آب کمتر داشته باشند یا به طور کلی مقاوم به خشکسالی بوده (مثل کاکتوس) ولی هیچ گیاهی بدون نور خورشید نمی تواند به رشد خود ادامه دهد لذا با خرید لامپ رشد گیاه که معمولا بهترین و مقرون به صرفه ترین نوع، ال ای دی رشد گیاه است، نور مورد نیاز گیاه را تأمین خواهید کرد.

قیمت نور مصنوعی برای رشد گیاهان بسته به نوع، شیوه استفاده و سایر عوامل کاملا متغیر است و فقط پس از مشخص شدن شرایط کلی شما قابل تعیین کردن خواهد بود. لذا در این بخش ترجیح می دهیم به جای انتقال اطلاعات قیمتی که به دلایل گفته شده و همچنین نوسانات بازار در حال تغییر هستند به عوامل مؤثر بر آن بپردازیم.

 

مشاهده مدلها و قیمت های لامپ رشد گیاه 

قیمت نور مصنوعی برای گیاهان

عواملی که بر روی قیمت نور مصنوعی برای گیاهان تأثیر می گذارند

هنگام خرید نور مصنوعی برای گیاهان خود ابتدا توصیه می کنیم که فاکتورهای زیر را به دقت مطالعه کنید و سپس با توجه به این موارد و سپس راهنمایی های تکمیلی و مشاوره رایگانی که از کارشناسان فروش ما دریافت خواهید کرد اقدام به خرید نمایید.

  • نوع گیاه:

    مهمترین و اصلی ترین فاکتور مؤثر بر روی قیمت نور مصنوعی نوع گیاهی است که قصد دارید پرورش دهید. به عنوان مثال برخی گیاهان فقط به نور آبی و قرمز نیاز دارند و لذا شما باید LED رشد گیاه که ترکیبی از نورهای آبی و قرمز هست را خریداری کنید. برخی گیاهان به نور مصنوعی نیاز دارند که علاوه بر طیف نوری آبی و قرمز، تا حد مشخصی طیف UVA هم داشته باشد. به صورت کلی باید PAR گیاه را بشناسید.

گیاهان نیاز دارند که بخشی از 24 ساعت شبانه روز را نور دریافت نکنند که بستگی به فاز رشد آنها دارد (مرحله رشد بذر، مرحله رشد رویشی، گلدهی) و لذا بهترین کار خرید نوعی از نور مصنوعی است که بتوانید به صورت هوشمند آن را تنظیم کنید.

  • مساحت محیط کشت:

    دومین عامل مهم بر قیمت نور مصنوعی برای گیاه مساحتی است که در آن گیاهان را پرورش می دهید. به عنوان مثال برای مساحت های بزرگ مثل گلخانه ها توصیه می کنیم به جای خرید چندین واحد از ال ای دی رشد گیاه از پروژکتور رشد گیاه استفاده کنید که مساحت بیشتری را با تعداد کمتری پوشش می دهند و در نتیجه هزینه نهایی برای شما کمتر خواهد بود.

سایز وات مورد نیاز فاصله از گیاه
1.5 در 1.5 متر مربع 400 وات 80 تا 95 سانتیمتر
1.2 در 1.2 متر مربع 300 وات 60 تا 80 سانتیمتر
1 در 1 متر مربع  150وات 40 تا 60 سانتیمتر

 

با توجه به متراژ و بستن تناسب ساده می توانید طبق جدول فوق برای هر فضایی، لامپ رشد گیاه خود و تعداد آن را تخمین بزنید که برای راهنمایی بیشتر فاصله مناسب تا گیاه را نیز نوشته ایم تا دچار سوختگی نشود.

  • امکانات نور مصنوعی

قطعا یکی از مواردی که بر قیمت نور مصنوعی برای رشد گیاهان تاثیر می گذارد امکانات ان است. برخی از این دستگاه ها ساده تر می باشند و از امکانات کمتری برخوردارند اما برخی دیگر نیز از قابلیت های بشتری برخوردارند و به تبع بر اساس تکنولوژی هایی که از آن برخوردارند قیمت بالاتری نیز دارند.

توجه داشته باشید که مصرف بالاتر قیمت نور مصنوعی برای امکانات بیشتر باید با توجه به امکانات مورد نیاز شما صورت بگیرد. یعنی در ابتدا نیاز گیاهان خود را مد نظر داشته باشید و در صورتی که گیاهان با حتی خود دستگاه به این امکانات بیشتر نیاز دارند به خریداری آن ها اقدام فرمایید.

قیمت نور مصنوعی گیاهان

  • سیستم خنک کنندگی

    قیمت نور مصنوعی گیاه با لوازم جانبی آن هم سنجیده می شود مثل سیستم خنک کنندگی. گیاهان بسته به نوع و مرحله رشد خود به نور بیشتر یا کمتری نیاز دارند و در استفاده طولانی مدت از لامپ های رشد گیاه مثل LED، داغ می کنند که این مورد هم برای گیاه و هم لامپ بسیار مضر است.

لذا در خرید سیستم های نور مصنوعی برای رشد گیاه مثل پروژکتور رشد گیاه حتما از سیستم خنک کننده استفاده کنید که قیمت نور مصنوعی در این مدل ها بالاتر است اما ضروری است.

  • فول اسپکتروم:

    لامپ ها یا تجهیزاتی که فول اسپکتروم هستند برای برخی گیاهان مناسب بوده و تنها تحت همین شرایط است که می توانند رشد خوبی داشته باشند. از آنجا فول اسپکتروم بودن این تجهیزات نیاز به تکنولوژی بالاتر و البته نیروی بیشتر برای ساخت دارد بدیهی است که قیمت نور مصنوعی را مقداری بالاتر ببرد. اما از آنجا که برخی گیاهان به این ویژگی نیاز دارند ، صرف این هزینه برای خرید می تواند در نهایت باعث پرورش و رشد هر چه بهتر گیاهان شما شود.

  • شدت و قدرت نور مصنوعی

عامل مهم دیگری که بر روی قیمت نور مصنوعی اثرگذار است، قدرت یا توان آنهاست که به هر میزان بیشتر باشد، قطعا نور بیشتری تأمین کرده و قیمت بالاتری هم خواهد داشت. توجه داشته باشید که خرید دستگاه هایی با قدرت نور بهتر شاید موجب افزایش هزینه های شما در درجه اول داشته باشد. اما با خرید آن ها اولا می توانید دستگاه های کمتری را خریداری کنید و دوما اینکه با خرید دستگاه های کمتر برای مکان پرورش گیاهان می توانید در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

  • نوع لامپ رشد گیاه:

قبلا در مقاله مربوط به خرید نور مصنوعی برای گیاهان به تمامی انواع آنها و همچنین مقایسه مزایا و معایب هر یک پرداخته ایم که می توانید برحسب نیاز خود یکی از آنها را در فروشگاه ما خریداری کنید. توجه داشته باشید که در حال حاضر لامپ رشد گیاه مناسب و مقرون به صرفه در بازار داخلی لامپ های LED هستند که بیشتر از این نوع خریداری می شود که قیمت نور مصنوعی LED نسبت به سایرین کمتر بوده و راندمان بسیار خوبی هم دارد.

همچنین شایان ذکر می باشد که خرید یک نوع از این ال ای دی ها کافی نمی باشد و به طور معمول برای شبیه سازی دقیق خورشید برای گیاهان نیاز به استفاده و ترکیب از چند نوع گیاه می باشد. تمامی الی ای دی های مورد نیاز گیاهان با بهترین قیت نور مصنوعی در سایت ایران سان لایت برای شما فراهم شده است.

قیمت نور مصنوعی

قیمت نور مصنوعی برای کاکتوس

برخی گیاهان مثل کاکتوس در بین پرورش دهندگان گیاه بسیار محبوبیت دارد که بخاطر مقاومت بالای این نوع گیاهان در برابر شرایط سخت آب و هوایی است اما دقت داشته باشید که قیمت نور مصنوعی برای این گیاه بسته به عوامل مختلف متغیر است:

  • برای نگهداری طولانی مدت نور مصنوعی LED، برای کوتاه مدت فلورسنتی و برای مقیاس صنعتی و تجاری نیز لامپ های رشد HID توصیه می شود که قیمت نور مصنوعی در هر کدام متفاوت بوده و نوع HID قیمت بیشتری دارد.
  • میزان نور دریافتی باید 12 ساعت در روز باشد و 12 ساعت نیز در تاریکی لذا در مواقع نوردهی نیاز به سیستم خنک کننده برای لامپ ها خواهید داشت
  • نور مصنوعی فول اسپکتروم با طیف نوری سفید و بدون UV بهترین گزینه برای کاکتوس است که قیمت نور مصنوعی فول اسپکتروم نسبت به سایر نورهای مصنوعی بیشتر است
  • شدت نور مورد نیاز برای کاکتوس نیز معادل 6 تا 15 وات در هر 1 متر مربع است که در قیمت نور مصنوعی خریداری شده تأثیرگذار است

 

شاید به این مطلب نیز علاقه مند باشید :

چه لامپی برای کاکتوس مناسب است ؟

با توجه به محبوبیت و قسمت بسیار مناسب گیاه کاکتوس و همینطور فواید زیاد آن برای پرورش در داخل خانه و درخواست های مکرر شما عزیزان، قیمت نور مصنوعی را برای این گیاه مثال زدیم که برای هر گیاه دیگری باید این موارد را مشخص کنید.

در این مطلب سعی شد تا به طور کلی به قیمت نور مصنوعی گیاهان و عوامل تاثیر گذار در آن بپردازیم. شایان ذکر است که متاسفانه با توجه به بازار کنونی ، قیمت ها از نوساناتی برخوردار می باشند. اما شما می توانید از طریق این سایت به خرید تجهیزات گلخانه ای مورد نیاز خود با بهترین قیمت و کیفیت بپردازید.

همچنین اگر در ابتدای راه هستید و چندان با مقوله پرورش گیاه به شکل حرفه ای آشنا نیستید، اصلا نگران نباشید. کافیست با شماره درج شده در وب سایت ایران سان لایت تماس بگیرید تا با مشخص شدن فاکتورهای فوق و دریافت مشاوره رایگان بهترین نور مصنوعی را با قیمتی عالی خریداری نمایید.

 

قیمت نور مصنوعی گیاهان چقدر می باشد؟

قیمت نور مصنوعی گیاهان از عوامل زیادی تاثیر می پذیرد و البته بر اساس نوسانات بازار تغییر می کند. برای کسب اطلاعات دقیق به این صفحه مراجعه کنید.

به صرفه ترین نور های مصنوعی گیاهان کدام نوع می باشد؟

ال ای دی ها را می توان ارزان ترین نوع نور مصنوعی گیاهان معرفی کرد که انواع آن در این سایت برای فروش ارائه می شود.

آیا نور مصنوعی می تواند به جای نور خورشید باشد ؟

بله ! با ترکیب و به کارگیری درست انواع طیف رنگی این نور ها می توانید دقیقا نور خورشید را شبیه سازی نمایید.

4.4/5 - (111 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *