کود مناسب برای درخت گردو چیست؟

جهت کاشت و پرورش درخت های با ارزشی مثل درخت گردو نیاز است که از بهترین و مناسب ترین کودها استفاده نمود تا بتوان شاهد رشد بسیار خوب این درخت بود.

چه بسا کودهای حیوانی، طبیعی و حتی شیمیایی متعددی هستند که برای رشد درخت گردو مناسب می باشند.

در ادامه قصد داریم به کود مناسب برای درخت گردو اشاره کنیم ولیکن اگر هرگونه سوال در خصوص کودهای مورد نیاز این درخت داشتید می توانید با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید.

نکات مهم کوددهی به درخت گردو

میزان کود و حتی نحوه کوددهی به درخت گردو وابستگی زیادی به نوع خاک آن در واقع خاک زمین دارد.

چه بسا بهتر است پیش از کوددهی به درخت گردو در بازه های زمانی مشخصی به آزمایش خاک پرداخته تا بتوان اطلاعات خود را در خصوص خاک کشاورزی موجود بالاتر برد.

این آزمایش به چه نحو باید صورت بگیرد؟ لازم است که همه جای زمین به صورت کاملا دقیق با در نظر داشتن فاصله از آخرین دفعه ای که کوددهی انجام گرفته، انجام گیرد تا بتوان به خوبی از خاک نمونه برداری نمود.

در انتها متخصصین مربوطه به آزمایش و بررسی دقیق پرداخته و می توانند با توجه به نوع خاک زمین، کود مناسب برای درخت گردو را پیشنهاد دهند.

کود مناسب برای درخت گردو

کودهای مناسب برای درخت گردو چیست؟

بسیار مهم است تا زمانی که درخت گردو میخواهد به باردهی برسد از بهترین و مناسب ترین کودها بهره مند گردد..

چه بسا پیشتر اشاره نمودیم که می توان از انواع کودهای طبیعی، شیمیایی و..استفاده نمود چرا که این کودها در زمان میوه دهی درخت نیز سبب رشد میوه ها و حتی بزرگ و درشت شدن آن ها می شود.
چنانچه بهترین نوع کودهای درخت گردو عبارتند از:

  • کودهای شیمیایی
  • کودهای حیوانی

کود شیمیایی مناسب برای درخت گردو چیست؟

کودهای شیمیایی به خوبی می توانند کمبودهای درختان و حتی گیاهان را برطرف سازند.

هر یک از کودهای شیمیایی دارای عناصر متعدد با میزان مختلف می باشند که با توجه به این عناصر نقش مهم خود در رشت و بهره وری میوه ها و محصولات را ایفا می سازند.

کودهای شیمیایی به دو دسته تقسیم می شوند:

کودهای ماکرو ( درشت مغذی )

این نوع کودها شامل عناصری مثل فسفر، پتاسیم و نیتروژن می باشند..

کودهای میکرو ( ریز مغذی )

کودهای میکرو یا ریز مغذی نیز شامل منیزیم، مس، بور، منگنز و آهن نیز می باشند که توصیه می گردد به میزان کمتری به خاک اضافه شوند چرا که گیاه نیاز زیادی به این نوع کودها ندارد.

چه بسا در ادامه مهم ترین و بهترین کودهای شیمیایی برای درخت گردو را توضیح می دهیم.

کود فسفر دار

این نوع کود تاثیر بسزایی بر رشد و حفظ سلامت گیاهان و درختان دارد.

چرا که کودهای فسفردار تاثیر زیادی بر افزایش میزان مقاومت و استقامت ساقه ها، برگ ها و ریشه های درختان دارند و نقش مهمی بر استحکام دیواره سلولی آن ها ایفا می کند.

چه بسا کود فسفر دار سبب بیشتر شدن مقاومت درخت گردو در برابر بیماری ها و حتی سرما و گرما و..می شود و برگ های گیاهان بسیار بهتر و بیشتر جوانه می زنند.

ریشه نهال درخت گردو به واسطه کودهای فسفردار بیشتر و بهتر رشد می کنند و با این کود به خوبی میتوان به محلول پاشی درختان گردو پرداخت.

برای کسب اطلاع از کود فسفر بالا برای چه گیاهانی مناسب است بر روی لینک کلیک نمایید.

کود نیتروژنی

  • کودهای نیتروژنی نیز به خوبی سبب رشد شاخه ها و ریشه های درختان می شود.
  • نیتروژن نیز سبب گسترش عملیات فتوسنتز شده و به واسطه آن مواد مغذی نیز تولید می شوند.
  • چنانچه بهتر است اشاره کنیم؛ قابل ذکر است که کودهای نیتروژنی نیز بهترین نوع کودها برای رشد گیاهان می باشد.

خوب است که جهت استفاده از کودهای اوره و نیتروژن نیز ابتدا آزمایش انجام داده و سپس از بهترین نوع کود استفاده نمود.

کود پتاسیم

این نوع کود برای گیاهان یا درختانی که گل یا میوه می دهند انتخاب بسیار خوبی می باشد.

کود پتاسیم یکی از بهترین و مناسب ترین انتخاب ها برای درخت گردو می باشد زیرا که این درخت را در برابر سرما، خشکسالی و حتی گرما مقاوم می سازد.

  • با استفاده از این خاک آنزیم‌های مناسب و خوبی برای درخت گردو تولید می شود.
  • خوب است که کودهای پتاسیم را زمانی که میوه های درخت در حال رشد کردن هستند به خاک اضافه نمود.

علاوه بر آن حتی زمانی که درختان، تنها یک نهال هستند به خاک اضافه نمود تا بتوان کمبودهای خاک را به خوبی برطرف نمود تا جوانه زنی درخت در زمانی که باید، بیشتر گردد.

در ارائه تکمیل اشاره به کود مناسب برای درخت گردو، قصد داریم به نکات مهم کوددهی به این درخت اشاره نماییم.

کود مناسب برای درخت گردو

چه زمانی به درخت گردو کود دهیم؟

بسیار مهم است که در زمان درست به درخت گردو کود بدهیم چرا که اگر کود دهی در زمان مناسب انجام نگیرد علاوه بر اینکه انرژی گذاشته شده اتلاف می شود، سرمایه ای که برای رشد و پرورش درخت گردو هم گذاشته شده است از بین می رود.

این نکته حائز اهمیت است که بدانیم چرا باید به کوددهی درخت گردو پرداخت؟

چرا که با کوددهی به این درخت می توان باروری درخت گردو را افزایش داد بنابراین مهم است که در زمان مناسب به این کار انجامید تا درخت از بین نرود.

بهترین زمان برای کوددهی درخت گردو نیز بهار و پیش از اینکه گردوهای جدید رد کنند نیز می باشد.

آیا می توان از کود کبوتر برای درخت گردو استفاده نمود؟

بله می توان از این کود هم برای درخت گردو استفاده نمود چرا که این نوع کود دارای مقادیر زیادی فسفر، پتاسیم و منیزیم و نیتروژن و..می باشد.

مزایای بهره مندی از کود کبوتر برای درخت گردو چیست؟

  • بهره گیری در دباغی
  • باروت سازی
  • نگه داشته شدن خاک در موقعیت و شرایطی بسیار مطلوب
  • چرم سازی
  • و..

مزایای کود مرغ برای درخت گردو چیست؟

بله درسته..کود مرغ هم می‌تواند برای درخت گردو مناسب باشد.این نوع کود دارای مقادیر نیتروژن، فسفر و پتاسیم بسیار بیشتری نسبت به اسب و..می باشد.

چه بسا می توان با استفاده از روش هایی مثل پخش کردن کود بر روی خاک درخت گردو به صورت سطحی و همچنین روش چالکود، کود مرغ را به درخت گردو اضافه نمود.

با اضافه شدن این کود به درخت گردو، میزان ظرفیت نگه داری اب در درخت گردو نیز افزایش می یابد و مواد آلی مورد نیاز آن هم افزوده می گردد.

چگونه با روش چالکود کود مرغ را به درخت گردو اضافه کنیم؟

نیاز است که در این روش چاله هایی ایجاد گردد و این چاله ها را با مخلوط کود مرغ نیز پر نمود.

چه بسا با استفاده از این کار می توان شاهد رشد و کیفیت بیشتر گردوها گردید‌‌.

در روش پخش کردن کود نیز زمانی باید کود مرغ را پخش نمود که زمین که بر روی سطح زمین قرار دارد آماده باشد..چه بسا نیاز است کود در تمام سطح زمین به خوبی پخش شود که می توان با روش دستی یا ماشین های مخصوص کودپاشی نیز این امر را محقق نمود..

جالب توجه است که کود مرغ در تمام زمین نیز به شکلی یکسان پخش می گردد چرا که کود مرغی به میزان بسیاری مورد استفاده قرار می گیرد.

چنانچه این مساله را در نظر داشته باشیم که برخی افراد می پرسند چه میزان کود مرغی را برای درخت گردو استفاده کنیم؟ در حالی که باید بیان داریم نمی توان میزان مشخصی را برای این امر تعیین نمود چرا که تشخیص این مساله با آزمون ها و خطاهای بسیاری تعیین می گردد.

ولیکن اگر میزان خاصی از کود را برای درخت گردو استفاده نموده اید و شاهد رشد و نیز باروری خوب آن بوده اید خوب است که به مرور از همین کود با میزان قبلی استفاده نمایید..چه بسا می توانید از کارشناسان ایران سان لایت جهت بهره گیری از اطلاعات مورد نیازی مثل کود مناسب برای درحت گردو با شماره درج شده تماس حاصل نمایید.

مزایای بهره گیری از کود مرغ برای درخت گردو چیست؟

  • این کود نیتروژن دار است به همین سبب می تواند باعث رشد بهتر درخت گردو شود.
  • کود مرغ دارای پتاسیم و فسفر برای درخت گردو می باشد.
  • جالب توجه است این کود در مقایسه با سایر کودهای شیمیایی دارای مواد معدنی کمتری بوده به همین سبب سرعت زمان انتشار مواد مغذی به درخت گردو کمتر و کندتر می باشد.
  • چه بسا در مقایسه کود مرغ و کود کبوتر بهتر است کود مرغ برای درخت گردو تهیه شود چرا که این کود دارای فسفر، منیزیم، پتاسیم و نیتروژن بیشتری می باشد..
  • علاوه بر درخت گردو نیز کود مرغ می تواند بدون اینکه غلظت نمک در خاک افزایش یابد تغذیه محصولات باغی را به خوبی برقرار و فراهم نماید.
  • و..

چگونه بهترین کود را برای درخت گردو تهیه کنیم؟

ابتدا مهم است که اطلاعات مناسبی از انواع کودها برای درخت گردو کسب نمایید و سپس بهترین و مناسب ترین کود را با مشورت متخصصین تهیه نمایید چرا که انتخاب کود تاثیر زیادی بر رشد و باروری درخت گردو دارد..

به همین سبب توصیه می کنیم جهت رفع هرگونه ابهام و سوال و حتی تهیه کود مناسب برای درخت گردوی خود با پرداخت هزینه ای مناسب نیز با ایران سان لایت تماس حاصل نمایید.

می توانید برای مشاهده و آشنایی با انواع کودها بر روی لینک مربوطه کلیک نمایید..

چرا به ایران سان لایت اعتماد کنیم؟

تمامی محصولات ایران سان لایت دارای کیفیت بالا و قیمت کاملا مناسب می باشند که همگی تضمین شده اند..چنانچه افراد می توانند از پشتیبانی همه روزه ایران سان لایت به خوبی بهره مند گردند.

چگونه به کوددهی درخت گردو بپردازیم؟

توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات تخصصی تر با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمایید زیرا کوددهی به درخت گردو بسیار مهم بوده و نیاز است که کاملا اصولی انجام گیرد.

3.3/5 - (59 امتیاز)

6 دیدگاه در “کود مناسب برای درخت گردو

  1. حمیدملکی از زنجان گفت:

    درود بر شما
    نهالهای گردو فرنور وژیوتیپ پیوندی رو سال گذشته وامسال به تعداد زیاد در باغم کاشته ام ۰ با توجه به جدید بودن این نهالها ( دو یا سه ساله ) چه کودی رو پیشنهاد میفرمایید؟

  2. محمد احمدی گفت:

    عالی بود دست شما درد نکند

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام محمد عزیز ممنون از توجهتون خوشحالیم که براتون مفید بوده

  3. علی اکبر وفادار مطلق گفت:

    سلام استاد تعداد ۵عدد نهال بادام امسال فروردین کاشتم ولی هیچ برگی تا الان نداده اند ولی اصل بدنه خشک نیست لطفا بفرمایید چرا نهال بادام ترین موقع برگ ننشسته است

  4. فرید گفت:

    سلام ممنون بابت توضیحات دقیق و عالی خدا قوت و خسته نباشی

    1. مدیر سایت گفت:

      سلام ممنون فرید عزیز بابت توجهتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *