منظور از چیپ رشد گیاه چیست؟

چیپ رشد گیاه در واقع همان لامپ رشد گیاه می باشد که دارای نور مصنوعی بوده و با نور مصنوعی بر روی گیاهان اللخصوص گیاهان آپارتمانی می تابد و سبب افزایش میزان طراوت گیاهان و نیز سرزندگی و رشد آن ها می گردد.

به نوعی باید اذعان داشت چیپ رشد گیاه فرایند تابش نور طبیعی خورشید بر گیاهان را تکمیل می نماید و بدین سبب به خوبی می تواند نیازهای گیاهان را چه گیاهان آپارتمانی، چه گیاهانی که در گلخانه ها پرورش می یابند و..تامین نماید.

بنابراین بهره گیری از چیپ رشد گیاه یا به اصطلاح ریسه رشد گیاه به خوبی می تواند با تابش نور مصنوعی خود بر روی گیاهان نقش تکمیل کننده ای برای افزایش فرایند رشد گیاهان در محیطی که نور طبیعی خورشید به میزان کافی در آنجا نمی تابد، ایفا سازد.

لذا در ادامه به برخی از مهم ترین مزایای بهره گیری از چیپ رشد گیاه اشاره می نماییم.

چیپ رشد گیاه

مزایای بهره گیری از چیپ رشد گیاه

  • چیپ رشد گیاه تاثیر مطلوبی بر رشد گیاهان دارد و می تواند طراوت و سرزندگی گیاهان را حفظ نماید.
  • میزان گل دهی گیاهان به سبب فرایند تکمیلی نور مصنوعی نیز افزایش می یابد.
  • می توان در هر زمان از چیپ رشد گیاه استفاده نمود.. فرضا دیگر نیازی به نگرانی از عدم تابش نور کافی به گیاه به سبب بارش برف و باران و..نیست و می توان در محیط داخلی خانه از فرایند نور دهی مصنوعی چیپ رشد گیاه استفاده نمود.
  • میزان مدت زمان تابش، شدت تابش و درجه نوری چیپ رشد گیاه را می توان بنا بر نیاز گیاهان تغییر داد زیرا درجه بندی تابش نور مصنوعی، مدت و شدت درجه نور مصنوعی بر گیاهان قابل کنترل می باشند.
  • انواع گیاهان می توانند به سبب بهره مندی از چیپ رشد گیاه به خوبی رشد نموده و پرورش یابند فرضا گیاهان هیدروپونیکی، گیاهان آبزی و..
  • می توان برای گیاهانی که به نور حساس هستند هم از دستگاه چیپ رشد گیاه استفاده نمود تا به مرور میزان رشد گیاه افزایش یابد و دچار کمبود نور و آسیب پذیری از این بابت نگردد.
  • و..

علل توصیه به بهره گیری از چیپ رشد گیاه

چیپ رشد یا لامپ رشد گیاه همانطور که اشاره شد می تواند به خوبی فرایند تابش نور طبیعی خورشید را تکمیل سازد و در محیط داخلی خانه، گلخانه و به طور کل اماکنی که میزان تابش نور خورشید در آن محدوده کم تر از نیاز گیاهان می باشد، به خوبی بر انواع متعدد گیاهان بتابد.

چیپ رشد گیاه برای انواع متعدد گیاهان قابل استفاده می باشد و تنها لازم است پیش از تهیه چیپ رشد گیاه نام گیاه مد نظر را به متخصصین و کارشناسان فروش چیپ رشد گیاه بیان نمود تا ایشان به سبب تخصص و دانش علمی بالای خود در این زمینه به خوبی متناسب ترین نوع چیپ رشد گیاه را برای گیاه انتخاب نمایند.

⁉️ چرا می گوییم نیاز است که چیپ رشد گیاه برای گیاهان متناسب با نوع آن ها تهیه گردد؟

زیرا گیاهان دارای نیازهای متعددی هستند و از آنجایی که چیپ رشد گیاه دارای طیف های رنگی متعددی می باشد و نیز در انواع متعددی عرضه می شود نیاز است که متناسب با نیاز گیاهان اعم از نیاز به میزان درجه نور دریافتی، نوع طیف رنگی چیپ رشد گیاه و..از این لامپ استفاده نمود.

لامپ یا چیپ رشد گیاه در اندازه ها و ابعاد متعددی به عرضه می رسند که بنا به نوع گیاه و محیطی که قرار است لامپ رشد قرار گیرد به دست ساخت می رسند تا در بهترین حالت نیازهای گیاهان را تامین سازند..می خواهد گیاهان آبزی باشد، گیاهان آپارتمانی یا گلخانه ای و..

فرضا ممکن است میزان نیاز نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی با دیگر گیاهان متفاوت باشد و..بنابراین با توجه به نیاز این گیاه دستگاه چیپ رشد گیاه در ابعاد و اندازه مورد نیاز گیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

یا ممکن است چیپ یا لامپ رشد گیاه آکواریوم نیازمند طراحی خاص و انحصاری خود باشد و بدین سبب نیاز است که حتما از مشورت با متخصصین فروش چیپ رشد گیاه بهره مند گشته و با اطلاعات و آگاهی لازم به تهیه و خرید این دستگاه اقدام نمود.

تفاوت چیپ رشد گیاه با لامپ های معمولی

لامپ یا چیپ رشد گیاه دارای خواصی انحصاری است که سبب می گردد گیاهان به سبب بهره گیری از این خواص به خوبی رشد کنند ولیکن لامپ های معمولی آنچه را که گیاهان نیاز دارند را در بر نداشته و نمی تواند گزینه مطلوبی برای رشد و نور دهی به گیاهان باشد چه بسا با بهره گیری از لامپ های معمولی به جای چیپ رشد گیاه؛ گیاهان نیز دچار آسیب می شوند.

به طور کل لامپ های معمولی طیف نوری خاصی که چیپ رشد گیاه در بر دارد را ندارند و به همین سبب نمی توانند به خوبی نیازهای گیاهان را فراهم و تامین کنند.

لذا در ادامه به برخی از طیف های نوری چیپ رشد گیاه اشاره می نماییم.

همچنین باید توجه نمود گیاهان نمی توانند به تنهایی از یک نوع لامپ رشد گیاه استفاده نمایند زیرا هر گیاه به سبب نوع خود نیاز متفاوتی از بابت میزان نیاز به نور، میزان نیاز شدت تابش نور یا حتی نیاز به طیف نوری خاص خود نیز دارد و لازم است که از انواع متعدد چیپ رشد گیاه برای گیاهان بهره برد.

لذا چیپ رشد دارای طیف های نوری، اندازه ها و ابعاد متعددی است که با توجه به در نظر داشتن انواع متعدد گیاهان و نیازهای آن ها در بازار عرضه می شوند.

به طور کل بهترین نوع طیف نوری چراغ رشد گیاه یا چیپ رشد، ال ای دی می باشد که دارای تمامی طیف های نوری مورد نیاز گیاهان می باشد که می تواند تاثیر بسیاری بر افزایش میزان رشد گیاهان داشته باشد.

چیپ رشد گیاه

انواع طیف های نوری دستگاه چیپ رشد گیاه

اشاره شد که دستگاه چیپ رشد گیاه دارای طیف های رنگی متعددی می باشد که می توان به دو طیف رنگی ذیل که با توجه به نیاز گیاهان اغلب در دستگاه های لامپ رشد گیاه قرار دارند اشاره نمود:

  • طیف نوری آبی
  • طیف نوری قرمز

این طیف های نوری در دستگاه چیپ رشد گیاه سبب افزایش رشد و رویش گیاهان بسیار موثر می باشند و می توانند نقشی همانند خورشید را برای گیاهان ایفا نماید زیرا نحوه تابش این نور به گیاهان از بالا به پایین بوده و درست همانند نور دهی طبیعی خورشید می باشد.

اشاره به نکاتی بر بهره گیری از چیپ رشد گیاه

✅ دستگاه ریسه رشد یا چیپ رشد گیاه را باید متناسب با نیاز گیاهان به شدت تابش و میزان درجه نور در فاصله ای معین با گیاهان قرار داد. خصوصا زمانی که گیاهان زیادی وجود داشته باشند نیاز است که افراد پیش از تهیه دستگاه، به نظرات تخصصی کارشناسان فروش چیپ رشد نیز دقت نمایند و در صورت نیاز از چندین دستگاه لامپ رشد استفاده نمایند.

لذا بدین سبب افراد می توانند به هنگام تهیه انواع دستگاه چیپ رشد گیاه بهترین نوع دستگاه را با مشورت تخصصی از متخصصان فروش ایران سان لایت تهیه نمایند.تنها کافی است با شماره درج شده در صفحه نیز تماس حاصل گردد.

همچنین از دیگر نکات لازم بر چیپ رشد گیاه این است که..

✅ از آنجایی که نیاز است دستگاه رشد گیاه ثابت و ساکن باشد بهتر است افراد برای اینکه تمامی بخش ها و برگ های گیاه از نور مصنوعی دستگاه بهره مند شوند هر از گاهی با مشورت و تایید متخصصین گلدان گیاهان را زیر دستگاه لامپ بچرخانند تا تنها یک قسمت خاص از گیاه از نور مورد نیاز تامین نشده و برگ ها و ساقه های گیاهان به طور یکسان رشد نمایند.

✅ بسیار مهم است که چیپ رشد گیاه به اندازه و نیاز گیاه روشن باشد و در مواقعی که گیاه به طور کامل از نور مصنوعی تامین گشته، دستگاه نوردهی لامپ رشد گیاه را خاموش ساخت تا گیاه بیش از حد مورد تابش نور مصنوعی قرار نگیرد..همچنین مهم است که نور مصنوعی کمتر از نیاز گیاه به آن نتابد در غیر این صورت رنگ برگ های گیاه تغییر پیدا کرده و نشانه های نیاز گیاه به نور به مرور نمایان می گردند.

✅ ضروری است که در بازه های زمانی خاص با مشورت از متخصصین نیز سلامت ایمنی دستگاه توسط ایشان به صورت کاملا علمی و اصولی بررسی گردد تا در صورت نیاز به تعمیر یا تعویض دستگاه در سریع ترین زمان تا پیش از احتمال بروز آسیب پذیری گیاهان به این مقوله پرداخت.

و..

 افراد می توانند جهت تکمیل اطلاعات خویش از بابت نکات مبتنی بر دستگاه چیپ رشد گیاه بر روی نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه کلیک نمایند.

همچنین با تماس با شماره درج شده یا کلیک بر روی تصویر ذیل می توان انواع چیپ رشد گیاه با قیمت روز را مشاهده و این دستگاه را با تضمین کیفیت و قیمت از ایران سان لایت تهیه نمود.

چیپ رشد گیاه

آیا تاثیرات مثبت چیپ رشد گیاه محدود به گیاهان خاصی است؟

خیر ولیکن نیاز است پیش از استفاده از دستگاه چیپ رشد حتما از نظرات تخصصی کارشناسان فروش چیپ رشد گیاه بهره مند شد تا متناسب ترین نوع دستگاه برای گیاهان تهیه شوند زیرا گیاهان به سبب تنوع خود دارای نیازهای متفاوتی با یکدیگر اعم از میزان شدت تابش نور و درجه طیف نوری، مدت زمان، نوع طیف نوری و..متفاوتی هستند.

دستگاه چیپ رشد گیاه گران است یا ارزان؟

نمی توان به طور ثابت به این سوال پاسخ داد زیرا این دستگاه در انواع متعدد بنا بر در نظر داشتن تنوع گیاهان به عرضه می رسند و هر یک به سبب قابلیت ها، اندازه، میزان شدت تابش نور و..دارای قیمت متفاوتی از هم هستند.
لذا افراد می توانند جهت اطلاع از قیمت روز دستگاه رشد یا سری به محتوا زده یا با شماره درج شده تماس حاصل نمایند.

آیا چیپ رشد گیاه تفاوتی با لامپ رشد گیاه دارد؟

خیر هیچ تفاوتی بین این دو دستگاه نیست و هر دو دارای طیف های نوری مصنوعی بوده که مکمل فرایند تابش نور طبیعی خورشید بر گیاهان می باشند و سبب رشد و طراوت گیاهان می گردند.

4.9/5 - (31 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *