چرا از نور مصنوعی برای گلخانه استفاده کنیم؟

می دانیم که گیاهان برای اینکه رشد خوبی داشته باشند باید علاوه بر تامین مواد مغذی لازم و خاک مناسب و‌‌..میزان نور کافی را هم دریافت کند.

چه بسا در گلخانه ها گیاهان متعددی وجود دارند که شرایط رشدی و نگهداری یکسانی با سایر گیاهان ندارند فرضا برخی گیاهان باید به صورت مستقیم نور خورشید را دریافت کنند و برخی خیر..

برخی علاوه بر دریافت نور مستقیم خورشید نیازمند دریافت نور در طول شب هم هستند و..

بنابراین بهره گیری از نور مصنوعی برای گلخانه با استفاده لامپ رشد گیاه این امکان را فراهم می سازد گیاهانی که نیاز به دریافت میزان نور زیادی هستند بتوانند نور را به خوبی دریافت کرده و سرعت رشدشان کاهش نیابد.

مهم ترین نکات سیستم نوری در گلخانه

بیان نمودیم که خوب است از سیستم نور مصنوعی برای گلخانه استفاده نمود که سبب می گردد گیاهان به خوبی رشد نموده و آسیب نبینند.لذا مواردی که باید به آن ها توجه داشت عبارتند از:

  • میزان کیفیت سیستم نوری
  • مدت زمان روشن بودن
  • منبع نور
  • واکنش های گیاهان به نور دریافتی
  • شدت نورپردازی
  • هزینه نصب سیستم
  • و..

نور مصنوعی برای گلخانه

منظور از نور مصنوعی برای گلخانه چیست؟

نور مصنوعی نیز نیاز گیاهان از بابت دریافت نور را تامین می نماید..

بسیار مهم است که چه نوع سیستم نوری در گلخانه نصب می گردد..فرضا اگر نور مصنوعی فرابنفش و در کمتر از 400 نانومتر باشد رشد گیاه متوقف می گردد.

اگر نور مادون قرمز در بیش از 800 نانومتر باشد گیاهان با وجود طویل بودن ضعیف می گردند..

بنابراین مهم است که جهت بهره گیری از سیستم نور مصنوعی با متخصص مشورت نمود و بهترین گزینه ها جهت نصب برای گیاهان گلخانه را انتخاب نمود.

چرا که اگر سیستم نور مصنوعی بدون در نظر داشتن رشد گیاهان نصب گردد گیاهان نه تنها رشد نکرده بلکه آسیب می بینند.

همچنین استفاده از میزان سیستم نور مصنوعی هم به مراتب برای هر گیاه متفاوت است..همانطور که بیان نمودیم ممکن است گیاهانی نیاز مداوم به نور داشته باشند و..که لازم به بهره گیری نور مصنوعی باشد.

چه بسا مهم است میزان بهره گیری از این سیستم را از متخصصین جویا شد، چرا که استفاده کم یا زیاد از نور مصنوعی سلامت گیاه را به خطر می اندازد و یا گیاه به اندازه کافی به سبب دریافت نور کم رشد نمی کند.

مزایای نور مصنوعی برای گیاهان چیست؟

  • نور مصنوعی نیز می تواند نیاز نوری گیاه را در اوقاتی که خورشید در آسمان نیست فراهم نماید.
  • نور مصنوعی با فراهم نمودن برخی نیازهای گیاهان سبب شادابی گیاه شده و از پژمردگی آن جلوگیری می کند.
  • برخی گیاهان چه در گلخانه چه در آپارتمان نیز به سبب نور مصنوعی به خوبی میوه می دهند.
  • و..

به طور کل بهره گیری از لامپ رشد گیاه سبب افزایش روند رشد گیاهان می گردد و ماندگاری و طراوت آن ها را بیشتر می سازد.

انواع لامپ های رشد گیاه گلخانه

در این بخش قصد داریم به برخی انواع لامپ گلخانه اشاره کنیم..

در واقع هر نوع سیستم نوری مفیدی را می توان منبعی برای ارائه نور در گلخانه نامید البته به شرط اینکه پیش از استفاده حتما از کارشناسان مربوطه اطلاعات لازم و تایید را دریافت نمود.

لامپ های HID

این نوع لامپ ها نیز با شدت بالایی به تخلیه الکتریکی می پردازند و حالت فشرده ای دارند چرا که در برابر تغییرات دما نیز مقاومت خوبی داشته و تاثیر کمی از آن می گیرند.

این نوع لامپ به خوبی انرژی الکتریکی را به فتوسنتز تبدیل می کند.

اگر بخواهیم به برخی از انواع لامپ های HID اشاره کنیم موارد ذیل یادآور می شوند:

  • لامپ هالوژن
  • لامپ سدیمی که فشار بالا و پایینی دارد
  • لامپ جیوه ای
  • و..

لامپ معمولی

لامپ های معمولی نیز هفت درصد انرژی نوری دارند که سبب می گردد گرمای زیادی ایجاد گردد.

لامپ های معمولی طول موج نوری شان، سرخ و همچنین فروسرخ می باشد و این طول موج ها نیز باعث می شود گیاهان بافت نرمی داشته و طویل گردند.

در کنار استفاده از این لامپ ها نیز می توان از منعکس کننده هایی استفاده نمود که گنبدی شکل هستند و می توانند سبب انعکاس نور به گیاهان شوند‌.جهت اشاره به عمر متوسط این نوع لامپ ها باید بگویم این لامپ ها 1000_750 ساعت عمر می کنند.

لامپ فلورسنت

لامپ های فلورسنت نیز 60_40 لومن بر وات، میزان نور دارند و برای برخی گیاهان خاص مورد استفاده قرار می گیرد که می توانید با کلیک بر روی لامپ فلورسنت نیز با این گیاهان آشنا شوید که اگر بخواهیم به برخی از آن ها اشاره کنیم:

  • خیار گلخانه ای
  • فلفل
  • گوجه فرنگی

و..را بیان می داریم.

لامپ های فلورسنت که دارای نور سفید هستند می توانند تا 20% انرژی الکتریکی را به انرژی نوری تبدیل نمایند.

حال می خواهیم به عوامل موثر بر هزینه نور مصنوعی برای گیاهان اشاره کنیم که در ادامه به آن ها می پردازیم.

عوامل موثر بر هزینه نور مصنوعی

نوع گیاهان

نیاز گیاهان برای بهره مندی از نور مصنوعی بسیار متفاوت می باشد فرضا برخی گیاهان به طیف های نوری آبی و قرمز نیاز داشته و برخی در کنار این طیف های نوری به طیف UVA نیز نیاز دارند و..

بنابراین تهیه نوع لامپ رشد گیاه برای گیاهان در گلخانه به دقت و تخصصی بسیار نیاز دارد.می توان برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لامپ رشد گیاه چیست؟ کلیک نمایید.

بدین جهت می توان جهت تهیه بهترین نور مصنوعی برای گیاهان گلخانه ای با ایران سان لایت تماس حاصل نموده و پس از دریافت مشاوره تخصصی نیز بهترین خرید را داشت.

چرا که علاوه بر بحث نوع لامپ مصنوعی، برخی گیاهان در تمام روز و برخی نصف روز و..نیازمند نور مصنوعی می باشند و با توجه به این نیاز طبیعتا نوع لامپ رشد گیاهان می تواند متفاوت باشد.

مساحت محیط کشت گیاه

مساحت محیط کشت گیاه بر میزان هزینه نصب سیستم نور مصنوعی تاثیر زیادی می گذارد..

فرضا در محیط بزرگی مثل گلخانه مسلما تهیه واحدهای ال ای دی رشد گیاه به صرفه نیستند و می توان انتخاب مناسب تری مثل نصب پروژکتور رشد گیاه نیز داشت.

چرا پروژکتور رشد گیاه؟ چون می تواند فضای گلخانه را به خوبی پوشش داده و نیاز نیست که پروژکتور های زیادی را تهیه نمود و با پرداخت هزینه ای مناسب و تهیه تعداد کمی پروژکتور نیز می توان به خوبی نور مناسب و کافی را برای گیاهان تامین نمود.

نور مصنوعی برای گلخانه

میزان فاصله لامپ رشد گیاه با گیاهان

از آنجا که تنوع گیاهان در گلخانه ها زیاد بوده و هر یک نیاز خاص خود را از دریافت نور دارند مهم است که میزان فاصله قراری پروژکتور رشد گیاه با گیاهان توسط کارشناسان تعیین گردد ولیکن به طور کل خوب است که میزان فاصله لامپ و نور مصنوعی از گیاهان بیشتر باشد بدین صورت تابش نور مصنوعی به گیاهان یکسان می گردد و نگرانی از این مسأله که تابش نور در برخی گیاهان بیشتر و بر برخی کمتر باشد.

البته باید در نظر داشت میزان فاصله قرارگیری لامپ رشد گیاه برای گیاهان آپارتمانی و همچنین نور مصنوعی برای گلخانه نیز با یکدیگر متفاوت است.‌

فرضا برای یک گیاه آپارتمانی نیز بهتر است که فاصله لامپ رشد و گیاه زیاد نباشد تا میزان نور کافی به خوبی بر گیاه بتابد ولیکن این مسأله برای گیاهان گلخانه ای بسیار متفاوت است.

با این وجود تاکید می کنیم حتما از مشاوره تخصصی با کارشناسان مربوطه کمک گرفته شود تا بتوان به خوبی نور مورد نیاز انواع گیاهان در گلخانه را فراهم و تامین نمود.

نور مورد نیاز در گلخانه چقدر است؟

همانطور که بیان نمودیم نور مورد نیاز گلخانه با توجه به نوع گیاهان تعیین می گردد که با نیاز است مساحت گلخانه و همچنین نور مورد نیاز گیاهان را به خوبی به دست آورد و سپس با مشورت متخصصین نیز به نصب سیستم نورپردازی و پروژکتور رشد گیاه پرداخت.

لامپ نور مصنوعی برای گلخانه را از کجا تهیه کنیم؟

می دانیم که سلامت ایمنی لامپ رشد گیاه بسیار مهم می باشد چرا که هر چه کیفیت لامپ رشد گیاه بیشتر باشد طبیعتا گیاه در سلامت بیشتری قرار می گیرد.

مهم است که نحوه تابش لامپ رشد گیاه به خوبی بوده و شدت زیادی نداشته باشد که به گیاه آسیب برساند، عمر و ماندگاری بالایی داشته باشد و همچنین در صورت امکان به صرفه باشد و..

بنابراین اینکه لامپ یا پروژکتور نور مصنوعی برای گیاهان را از کجا تهیه نمود؟ بسیار مهم می باشد.

می خواهیم شما را با ایران سان لایت آشنا کنیم.

کارشناسان ایران سان لایت تخصص بالایی در حوزه های کشاورزی، پرورش گیاه، باغداری و الکترونیک دارند و به همین سبب با بهره گیری از نورهای ال ای دی که دارای نانومترهای مخصوص رشد گیاه است به رشد گیاهان چه از لحاظ کمی و چه کیفی کمک می نمایند.

لذا این تضمین وجود دارد که تمامی محصولات موجود در ایران سان لایت در بالاترین سطح کیفیت بوده و همگی قیمت مناسبی هم دارند و ایران سان لایت با گارانتی یک ساله بی قید شرط نیز این محصولات را به تمامی نقاط ایران ارسال می نماید..

از این رو می توان جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهیه لامپ های نور مصنوعی برای گلخانه با ایران سان لایت تماس حاصل نمود و ابهامات و سوالات خود را در خصوص بهترین نوع نور مصنوعی و هزینه لازم جهت تهیه دریافت نمود.

چگونه می توان لامپ رشد گیاه را تهیه نمود؟

تنها کافیست با شماره درج شده در صفحه سایت تماس حاصل نمود و بهترین نوع لامپ رشد گیاه را از ایران سان لایت تهیه نمود.

چگونه به ایران سان لایت اعتماد کنیم؟

تمامی کارشناسان ایران سان لایت دارای تخصص بالا در زمینه فروش لامپ های رشد گیاه می باشند و بهترین محصولات را عرضه می نمایند و با ارائه گارانتی یک ساله بی قید شرط نیز کیفیت تمامی محصولات و همچنین قیمت آن ها را تضمین می نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *