توضیح کامل طریقه مصرف کود فلورافلکس، محبوب کشاورزان سراسر دنیا

طریقه مصرف کود فلورافلکس (Floraflex) سؤال بسیاری از مشتریانی است که این محصول را از ما خریداری کرده اند تا بتوانند از تمام مزایای آن برای مراحل مختلف رشد گیاه خود استفاده کنند. اما بد نیست طبق از آموزش و یادگیری نحوه مصرف کود فلورافلکس کمی هم با آن آشنا شوید چرا که استفاده بهتر وابسته به شناخت کامل از محصول است.

کودهای فلورافلکس عناصر بسیار مهم NPK یا همان نیتروژن، پتاسیم و منیزیم را به طور کامل دارند و در کنار آن کلیه مواد معدنی و عناصر مورد نیاز برای تمامی مراحل رشد گیاه در بسته بندی های مختلف و پکیج کامل قرار گرفته اند. به همین دلیل در توضیحات طریقه مصرف کود فلورافلکس استفاده با سایر مواد یا کودها اشاره نشده است چون با خرید کود فلورافلکس از خرید هر نوع کود دیگری بی نیاز می شوید.

موقع مصرف این کود متوجه بسته بندی های مختلف با حروف V و B و همچنین Full Tilt خواهید شد که هر کدام بیان می کنند برای کدام مرحله رشد گیاه باید استفاده شوند به همین دلیل کل مراحل رشد گیاه از رشد رویشی تا گلدهی توسط این محصولات پوشش داده می شوند.

کود فلورافلکس باعث شده تا هیچ کشاورزی نگران پرورش دادن گل و گیاهان خود و استفاده از کود مناسب برای سیستم های کشت و آبیاری مختلف نباشد و مواد غذایی مورد نیاز برای هر مرحله رشد به اندازه کافی در اختیار گیاه قرار بگیرد. در نتیجه کافیست طبق طریقه مصرف کود فلورافلکس که به شما آموزش خواهیم داد از این کود برای گیاه خود استفاده نمایید.

در طریقه مصرف کود فلورافلکس و توضیحات شرکت تولید کننده ذکر شده که دیگر نیاز به استفاده از چندین کود به طور همزمان ندارید تا بتوانید تمام نیازهای مواد مغذی گیاه را تأمین کنید پس به راحتی در زمان و هزینه های خود صرفه جویی کنید. شما مشتریان عزیز باید پکیج کامل کود فلورافلکس را خریداری نمایید.

 

طریقه مصرف کود فلورافلکس با تجهیزات کامل

طریقه مصرف کود فلورافلکس با تجهیزات کامل

 

خرید پک کامل کود فلورافلکس(floraflex) 

 

 

طریقه مصرف کود فلورافلکس برای هر بسته بندی به چه صورتی است؟

گاهی اوقات کشاورزانی که از ما کودهای فلورافلکس خریداری می کنند به برخی دلایل قادر نیستند توضیحات را مطالعه کنند یا اینکه از آن چیزی متوجه نمی شوند.

به همین دلیل ما در اینجا به طور کامل طریقه مصرف کود فلورافلکس را توضیح داده ایم تا هر بسته بندی را به شکل صحیح استفاده کنید. قطعا می دانید حتی اگر بهترین کود جهان را نیز خریداری کنید اما نحوه مصرف یا استفاده از آن را به خوبی ندانید عملا هیچ استفاده ای از آن نخواهید برد.

2 حالت کلی برای استفاده از پکیج کامل کود فلورافلکس وجود دارد.

حالت اول با عناصر منیزیم و کلسیم است که به ترتیب برای مراحل رشد رویشی و گلدهی باید به شکل زیر استفاده شوند:

 

طریقه مصرف کود فلورافلکس با CAL/MAG

طریقه مصرف کود فلورافلکس با CAL/MAG

 

رشد رویشی:

هفته اول: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل 0.3، باید از Veg Foliar، 2 گرم V1 و 2 گرم V2 به ازای هر گالن آب استفاده نمایید تا حدی که EC آب بیشتر از 1.6 نشود.

هفته دوم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل 0.3، باید از Veg Foliar، 2 گرم V1 و 2 گرم V2 به ازای هر گالن آب استفاده نمایید تا حدی که EC آب بیشتر از 1.6 نشود.

هفته سوم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل 0.3، باید از Veg Foliar، 2.5 گرم V1 و 2.5 گرم V2 به ازای هر گالن آب استفاده نمایید تا حدی که EC آب بیشتر از 1.9 نشود.

هفته چهارم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل 0.3، باید از Veg Foliar، 3 گرم V1 و 3 گرم V2 به ازای هر گالن آب استفاده نمایید تا حدی که EC آب بیشتر از 2.2 نشود.

نکات طریقه مصرف کود فلورافلکس:

  • برای اینکه گیاه رشد رویشی بیشتری داشته باشد هفته چهارم را طولانی تر در نظر بگیرید.
  • اگر به مقادیر EC ایده­آل که ذکر شده نرسیدید، بین مقدار واقعی که دارید و مقدار درج شده در این قسمت نسبت ببندید و در وزن V1 و V2 که با هم ترکیب می کنید تغییر اعمال نمایید.
مرحله گلدهی:

هفته اول: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل 0.3، باید از Bloom Foliar، 3 گرم B1 و 3 گرم از B2 را در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.1 بیشتر نشود.

هفته دوم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل 0.3، باید از Bloom Foliar، 3 گرم B1 و 3 گرم از B2 را در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.1 بیشتر نشود.

هفته سوم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل 0.3، باید از Bloom Foliar، 3 گرم B1 و 3 گرم از B2 را در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.1 بیشتر نشود.

هفته چهارم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل 0.3، باید از 3 گرم B1 و 4 گرم از B2 را در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.4 بیشتر نشود.

هفته پنجم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل 0.2، باید از 3 گرم B1 و 2 گرم از B2 را همراه با 3 گرم از Full Tilt در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.5 بیشتر نشود.

هفته ششم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل صفر، باید از 2 گرم B1 و 2 گرم از B2 را همراه با 4 گرم Full Tilt در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.5 بیشتر نشود.

هفته هفتم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل صفر، فقط باید از 8 گرم Full Tilt استفاده کنید، به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 1.6 بیشتر نشود.

هفته هشتم: شستشوی کامل خاک.

نکات مهم طریقه مصرف کود فلورافلکس:

  • در هر هفته به گیاه خودتان نگاه کنید اگر نوک برگ ها حالت سوختگی پیدا کردند حجم مواد غذایی را به اندازه 20 تا 30% به مدت 2 تا 3 روز افزایش دهید یا اینکه مقدار مواد مغذی که برمی دارید را به اندازه 0.3 گرم به ازای هر گالن کمتر کنید.
  • نرخ های بهینه ای که برای EC نهایی ذکر شده بستگی به نوع گیاه، سیستم و محیط رشد گیاه دارند و ثابت نیستند.
  • برای اینکه میزان گلدهی گیاه بیشتر شود، هفته پنجم را طولانی تر در نظر بگیرید.

حالت دوم بدون عناصر منیزیم و کلسیم است که به ترتیب برای مراحل رشد رویشی و گلدهی باید به شکل زیر استفاده شوند:

طریقه مصرف کود فلورافلکس در شرایط بدون CAL/MAG

طریقه مصرف کود فلورافلکس در شرایط بدون CAL/MAG

 

رشد رویشی:

هفته اول: تحت شرایط pH معادل با 6،باید از 4 گرم Veg Foliar، 3.5 گرم V1 و 3.5 گرم V2 به ازای هر گالن آب استفاده نمایید تا حدی که EC آب بیشتر از 2.1 نشود.

هفته دوم: تحت شرایط pH معادل با 6،باید از 4 گرم Veg Foliar، 3.5 گرم V1 و 3.5 گرم V2 به ازای هر گالن آب استفاده نمایید تا حدی که EC آب بیشتر از 2.1 نشود.

هفته سوم: تحت شرایط pH معادل با 6،باید از 4 گرم Veg Foliar، 4 گرم V1 و 4 گرم V2 به ازای هر گالن آب استفاده نمایید تا حدی که EC آب بیشتر از 2.4 نشود.

هفته چهارم: تحت شرایط pH معادل با 6،باید از 4 گرم Veg Foliar، 4 گرم V1 و 4 گرم V2 به ازای هر گالن آب استفاده نمایید تا حدی که EC آب بیشتر از 2.4 نشود.

نکته: برای اینکه گیاه رشد رویشی بیشتری داشته باشد هفته چهارم را طولانی تر در نظر بگیرید.

نکته: اگر به مقادیر EC ایده­آل که ذکر شده نرسیدید، بین مقدار واقعی که دارید و مقدار درج شده در این قسمت نسبت ببندید و در وزن V1 و V2 که با هم ترکیب می کنید تغییر اعمال نمایید.

مرحله گلدهی:

هفته اول: تحت شرایط pH معادل با 5.5، باید از 4 گرم Bloom Foliar، 4 گرم B1 و 4 گرم از B2 را در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.4 بیشتر نشود.

هفته دوم: تحت شرایط pH معادل با 5.5، باید از 4 گرم Bloom Foliar، 4 گرم B1 و 4 گرم از B2 را در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.4 بیشتر نشود.

هفته سوم: تحت شرایط pH معادل با 5.5، باید از 4 گرم Bloom Foliar، 4 گرم B1 و 4 گرم از B2 را در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.4 بیشتر نشود.

هفته چهارم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل صفر، باید 4 گرم B1 و 5 گرم از B2 را در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.6 بیشتر نشود.

هفته پنجم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل صفر، باید 4 گرم B1 و 3 گرم از B2 را به همراه 3 گرم Full Tilt در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 2.8 بیشتر نشود.

هفته ششم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل صفر، باید 3 گرم B1 و 3 گرم از B2 را به همراه 6 گرم Full Tilt در یک گالن آب ترکیب کنید به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 3 بیشتر نشود.

هفته هفتم: با در نظر گرفتن مقدار کلسیم و منیزیم ایده­آل و با EC آب معادل صفر، فقط باید از 9 گرم Full Tilt استفاده کنید، به شرطی که مقدار EC نهایی آب از 1.8 بیشتر نشود.

هفته هشتم: شستشوی کامل خاک.

نکات مهم طریقه مصرف کود فلورافلکس:

  • در هر هفته به گیاه خودتان نگاه کنید اگر نوک برگ ها حالت سوختگی پیدا کردند حجم مواد غذایی را به اندازه 20 تا 30% به مدت 2 تا 3 روز افزایش دهید یا اینکه مقدار مواد مغذی که برمی دارید را به اندازه 0.3 گرم به ازای هر گالن کمتر کنید.
  • نرخ های بهینه ای که برای EC نهایی ذکر شده بستگی به نوع گیاه، سیستم و محیط رشد گیاه دارند و ثابت نیستند.
  • برای اینکه میزان گلدهی گیاه بیشتر شود، هفته پنجم را طولانی تر در نظر بگیرید.
4.6/5 - (106 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *