منظور از ریسه رشد گیاه چیست؟

ریسه رشد گیاه همان لامپ رشد گیاه می باشد که با القاء نور مصنوعی به گیاهان خصوصا گیاهان آپارتمانی نقش موثری بر رشد و حفظ طراوت آن ها دارد؛ به همین دلیل در عصر امروز بهره گیری از ریسه رشد گیاه که دارای طیف های رنگی و نوری متعددی می باشد بسیار افزایش یافته است..

علت بهره گیری از ریسه رشد گیاه چیست؟

همانطور که اشاره شد ریسه رشد گیاه به سبب اینکه می تواند با تابش نور مصنوعی به گیاهان در رشد و طراوت آن ها نقش بسزایی داشته باشد بهترین گزینه برای گیاهان آپارتمانی است به خصوص منازل و آپارتمان هایی که نور طبیعی به میزان کافی در آنجا نمی تابد.

با بهره گیری از نور مصنوعی ریسه رشد گیاه می توان به نوعی عملکرد تابش طبیعی نور خورشید را تکرار کرده و میزان نور کافی را برای گیاهان فراهم نمود.

لذا بسیار مهم است که چگونه از ریسه رشد گیاه استفاده نماییم بنابراین در ادامه به این مسئله اشاره می کنیم.

ریسه رشد گیاه

مزایای بهره گیری از ریسه رشد گیاه

  • کاهش یا عدم نیاز گیاهان به تابش نور طبیعی خورشید
  • عدم محدودیت در استفاده از ریسه رشد گیاه برای انواع متعدد گیاهان
  • موثر بر رشد و میزان طراوت گیاهان در محیط داخلی خانه و..
  • فراهم بودن امکان کاشت گیاهان هیدروپونیکی در محیط خانه یا گلخانه
  • فراهم بودن امکان استفاده از ریسه رشد گیاه برای پرورش گیاهان آبزی در خانه
  • دارای طیف نوری کامل برای رشد و پرورش انواع گیاهان
  • قابل استفاده در تمامی اماکن و محیط ها اعم از اماکن مسکونی، ادرای، تجاری، گلخانه ها و..
  • ریسه رشد گیاه انرژی کمتری مصرف می کند
  • و..

بنابراین بهره گیری از ریسه یا لامپ رشد گیاه می تواند کاربردهای فراوانی داشته باشد و برای افرادی که علاقه دارند در محیط خانه یا حیاط خلوت خود به پرورش گیاهان متعدد بپردازند و نیازمند نور کافی برای گیاهان خود هستند، گزینه بسیار مناسبی می باشد.

نحوه به کارگیری و استفاده از نور مصنوعی ریسه رشد گیاه

ریسه رشد گیاه به مانند نور خورشید از بالا بر گیاهان می تابد. همچنین باید اذعان داشت بسیار مهم است که ریسه رشد گیاه برای عملکرد و نور دهی بهتر به گیاهان نباید با مانعی همراه باشد..زمانی که ریسه رشد گیاه بدون مانع بر گیاهان بتابد می تواند نور مورد نیاز گیاهان را برای گیاهان فراهم سازد.

بسیار مهم است که افراد پیش از تهیه ریسه رشد گیاه اطلاعاتی در خصوص میزان فاصله مورد نیاز ریسه رشد گیاه از گیاهان را از متخصصین و کارشناسان فروش ریسه رشد گیاه اتخاذ کنند تا افراد بتوانند به دور از هر گونه احتمال آسیب رسی به گیاهان با استفاده از نور مصنوعی ریسه رشد گیاه سبب رشد و طراوت آن شوند.

چنانچه در راستای نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه بهتر است بیان داریم میزان فاصله ریسه یا لامپ رشد گیاه باید در فاصله ای مناسب با گیاهان قرار داشته باشد..این فاصله نباید نه خیلی کم نه خیلی زیاد باشد..

فاصله کم ریسه رشد گیاه به گیاهان سبب می گردد برگ های گیاهان دچار سوختگی شوند و فاصله زیاد بین گیاه و ریسه رشد نیز سبب می گردد گیاه به خوبی از میزان نور مصنوعی بهره مند نگشته و بدین سبب گیاه نمی تواند به خوبی رشد کند.

همچنین این نکته هم قابل اذعان است که ریسه یا لامپ رشد گیاه باید تمیز باشد تا بتوان به خوبی بر گیاهان بتابد. در صورتی که سطح لامپ رشد گیاه دچار لک، گرد و خاک و..باشد نمی تواند وظیفه خود که تابش نور مصنوعی بر گیاهان است را به خوبی انجام دهد.

ریسه رشد گیاه

انواع طیف های رنگی ریسه رشد گیاه

ریسه رشد گیاه در رنگ های متعددی قابل تهیه می باشد که همگی به نوعی تاثیرات موثری بر رشد گیاهان دارد. لذا در ادامه به برخی از طیف های رنگی این ریسه رشد اشاره می کنیم.

ریسه رشد گیاه با نور آبی

این رنگ در ریسه رشد گیاه سبب افزایش میزان رویش گیاهان می گردد و می تواند تاثیرات موثری در بر داشته باشد.

ریسه رشد گیاه با نور قرمز

ریسه رشد گیاه با نور قرمز می تواند تاثیر بسزایی بر افزایش میزان رشد گیاهان داشته باشد؛ فرقی نمی کند گیاهان آپارتمانی هستند یا گلخانه ای..ریسه رشد گیاه با نور مصنوعی خود به خوبی بر روی گیاهان تابیده و سبب رشد مطلوب آن ها می گردد.

به طور کل تهیه ریسه رشد گیاه با نور مصنوعی ال ای دی که طیف های رنگی کاملی را در بر دارد می تواند انتخاب مناسبی برای افرادی باشد که به سلامت رشد گیاهان خود اهمیت زیادی می دهند.

در نتیجه از نکات مهمی که نیاز است پیش از تهیه ریسه رشد گیاه به آن توجه گردد میزان درجه نوری و طیف رنگی ریسه رشد گیاه می باشد..ریسه رشد گیاه باید به اندازه و متناسب با نیاز گیاهان بر روی آن ها تابیده شود..

ممکن است ریسه رشد گیاه با طیف نوری قرمز برای برخی گیاهان تاثیر زیادی نداشته و بالعکس برای دیگر انواع گیاهان تاثیرات بسیار مطلوبی داشته باشد و..

بنابراین توصیه می گردد افراد پیش از تهیه ریسه رشد گیاه با ارائه اطلاعات مورد نظر از گیاهان خود را به کارشناسان فروش ریسه رشد بیان دارند تا با بهره مندی از مشورت های ایشان بهترین نوع ریسه رشد گیاه را تهیه نمایند.

میزان نیاز گیاهان در بهره مندی از نور مصنوعی ریسه رشد گیاه

یکی از پرتکرار ترین سوالاتی که بین خریداران ریسه رشد گیاه ایجاد می گردد این است که آیا ریسه رشد گیاه باید در تمام طول روز روشن باشد و بر گیاهان بتابد یا خیر؟

باید بگوییم خیر. نیازی نیست که ریسه رشد گیاه در تمام طول روز روشن باشد زیرا گیاهان نیازهای متفاوتی در بهره مندی از نور مصنوعی ریسه رشد گیاه دارند و نمی توان بیش از حد یا  کمتر از حد نیاز از نور مصنوعی بهره مند گردند.

یکی از دلایلی که نیاز است خریداران پیش از تهیه ریسه رشد گیاه با متخصصین فروش ریسه رشد مشورت نمایند نیز همین مسئله می باشد.

بسیار مهم است که نور مصنوعی لامپ رشد گیاه به اندازه بر گیاهان بتابد..شاید افراد دارای گیاهان زیاد و متنوعی باشند و نیاز باشد که از چندین لامپ رشد گیاه فرضا میزان تابش نور مصنوعی لامپ رشد کاکتوس با میزان نیاز نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی و..متفاوت است.

بنابراین لازم است از راهنمای خرید لامپ رشد گیاه یا ریسه رشد گیاه بهره مند شده و سپس به تهیه بهترین و متناسب ترین ریسه رشد گیاه اقدام نمود.

نباید تنها به ریسه رشد گیاه اکتفا کرد!

منظور از این جمله چیست؟ این جمله به این نکته اشاره دارد..درست است که نور مصنوعی می تواند تاثیر بسزایی بر رشد م طراوت گیاهان داشته باشد اما نیاز است که گیاهان از مراقبت های مورد نیاز اعم از میزان آبیاری به اندازه و مناسب، مرطوب بودن خاک و در صورت نیاز بهره مندی از تابش نور طبیعی خورشید علاوه بر نور مصنوعی نیز بهره مند گردند..

آبیاری مناسب

بسیار مهم است گیاهانی که از نور مصنوعی لامپ یا ریسه رشد بهره مند می گردند از میزان کافی آب مورد نیاز خود بهره گیرند تا علاوه بر فراهم بودن نور مناسب نیز با آبیاری مناسب بتوانند به خوبی رشد کنند.

خاک مرطوب

علاوه بر تابش نور مناسب و آبیاری به اندازه، نیاز است که خاک گیاهان دارای رطوبت کافی باشد تا اکسیژن رسی به گیاهان به خوبی انجام گیرد ولیکن باید دقت داشت میزان رطوبت خاک نباید به حدی باشد که با لمس خاک رطوبت و خیسی آن احساس گردد.

نور طبیعی خورشید

برخی گیاهان آپارتمانی نیازی به نور طبیعی مستقیم یا غیر مستقیم خورشید دارند..بنابراین با مشورت از متخصصین فروش ریسه رشد گیاه نیاز است که گیاهان تا حدودی هم از نور مصنوعی هم نور طبیعی بهره مند شود ولیکن در صورت عدم تایید متخصصین نیز تنها نور مصنوعی برای گیاهان کافی می باشد.

تهیه ریسه رشد گیاه از ایران سان لایت

ریسه یا لامپ رشد گیاه باید دارای کیفیت بالایی باشد تا بتواند در هز زمان از شبانه روز مطابق با نیاز گیاهان به خوبی بر آن ها بتابد و بر رشد و حفظ طراوت انواع گل ها و گیاهان موثر باشد.

بنابراین پیشنهاد می گردد خریداران جهت تهیه ریسه رشد گیاه بر روی تصویر ذیل کلیک نموده و یا با ایران سان لایت تماس حاصل کنند تا از میزان قیمت روز لامپ رشد گیاه مطلع گردند.

ریسه رشد گیاه

ایران سان لایت ریسه رشد را با ارائه گارانتی یک ساله بدون شرط به عرضه می رساند و خریداران می توانند از میزان کیفیت این لامپ و تابش نور مصنوعی بر گیاهان خود خاطر جمع باشند.

ریسه رشد گیاه چه تاثیری بر گیاهان دارد؟

ریسه رشد گیاه به سبب تابش نور مصنوعی بر روی گیاه می تواند تاثیر مطلوبی بر رشد و حفظ طراوت گیاه داشته باشد. همچنین ریسه رشد گیاه میزان انرژی کمتری را به هنگام تابش نور مصنوعی مصرف کرده و دارای مزایای بسیاری می باشد که در محتوا به اغلب آن ها اشاره شده است.

میزان هزینه ریسه رشد گیاه چقدر است؟

ریسه رشد گیاه در انواع متعددی به عرضه می رسند و هر یک دارای قیمت های متنوعی هستند بنابراین پیشنهاد می دهیم جهت کسب اطلاع از هزینه ریسه رشد گیاه با ایران سان لایت تماس حاصل شود.

آیا لامپ یا ریسه رشد گیاه برای تمامی گیاهان متناسب است؟

بله ولیکن بهتر است پیش از تهیه ریسه رشد حتما نوع گیاهان را به متخصصین فروش ریسه یا لامپ رشد گیاه بیان داشت تا خریداران متناسب ترین نوع ریسه رشد گیاه را مطابق با نیاز گیاه تهیه نمایند.

4.6/5 - (35 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *