اهمیت توجه به نکات لازم بر راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

از آنجایی که اکثریت افراد از گیاهان آپارتمانی نگهداری می کنند لازم دانستیم به عنوان راهنمای خرید لامپ رشد گیاه، به توضیحات و نکات لازم بر این لامپ اشاره نماییم.

لذا تهیه لامپ رشد گیاه در عصر امروز بسیار محبوب بوده و علاقمندان زیادی را به سوی خود جذب نموده زیرا به سبب بهره گیری از چراغ رشد یا لامپ رشد گیاه، گیاهان آپارتمانی به خوبی رشد کرده و طراوت خود را حفظ می نمایند.

باید اذعان داشت نیاز است که خریداران از راهنمای خرید لامپ رشد گیاه بهره برده و پس از آگاهی یافتن از نکات لازم بر لامپ رشد گیاه به تهیه آن بپردازند تا بتوانند استفاده مناسبی از این لامپ داشته و رشد گیاه آپارتمانی خود را با تابش نور مصنوعی بر گیاه نیز افزایش دهند.

راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

چراغ یا لامپ رشد گیاه چیست؟

در ادامه اشاره به راهنمای خرید لامپ رشد گیاه باید بیان داشت لامپ رشد گیاه از آن جهت سبب رشد گیاهان می گردد که با تابش نور ال ای دی به گیاهان آپارتمانی سبب می گردد این گیاهان نیازهای خود را از بابت میزان نیاز به نور دریافت نموده و به خوبی و در زمان مناسب رشد کنند.

لذا لامپ رشد گیاه مکمل نور خورشید بوده و می تواند به خوبی بر هر میزان که گیاهان آپارتمانی نیاز به نور مصنوعی دارند این نور را تامین نموده و سبب رشد گیاهان در طی زمان شود.

چراغ یا لامپ رشد گیاه دارای طیف های رنگی متنوعی است که در ادامه به آن ها اشاره می گردد زیرا باید در نظر داشت هر گیاه ممکن است نیاز متفاوتی به طیف رنگی لامپ رشد گیاه داشته باشد.

بنابراین توصیه می گردد افراد پیش از تهیه چراغ یا لامپ رشد گیاه با کسب اطلاع از متخصصین نیز لامپ رشد گیاه را با طیف نوری مناسب به گیاهان نیز خریداری کنند تا این طیف نور تاثیر مثبت و بسزایی بر رشد گیاهان داشته باشد که این یکی از نکات مهم در راهنمای خرید لامپ رشد گیاه بود و باید به آن توجه داشت.

زیرا نحوه استفاده از لامپ رشد گیاه به صورت تخصصی بسیار مهم و الزامی می باشد.

راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

طیف های نوری چراغ یا لامپ رشد گیاه

  • طیف نوری آبی
  • طیف نوری قرمز
  • طیف نوری سبز
  • طیف نوری زرد

به عنوان راهنمای خرید لامپ رشد گیاه باید اشاره گردد از بین این طیف های رنگی نیز دو طیف نوری که در ادامه بیان می داریم بسیار حائز اهمیت می باشند و تاثیر بسیاری بر رشد گیاهان دارند:

طیف های قرمز و آبی.. نیز از جمله مهم ترین طیف های نور لامپ رشد گیاه هستند که به سبب تابش ملایم بر گیاه می توانند سبب رشد گیاه شوند.

لذا در ادامه ارائه راهنمای خرید لامپ رشد گیاه باید بیان داشت نور قرمز در این لامپ سبب می گردد گیاه آپارتمانی تحریک به گل دهی شود و نیز نور آبی سبب می گردد برگ و شاخه گیاهان تحریک به رشد بیشتری شوند.

بنابراین بسیار مهم است که خریداران پیش از تهیه لامپ رشد گیاه از متخصصین امر اطلاعات لازم و مناسب با نوع گیاه خود را دریافت نموده و سپس به تهیه چراغ رشد گیاه با طیف نوری مناسب بپردازند زیرا این نکته بسیار حائز اهمیت است که چه نوری بر گیاه تابیده می شود..

زیرا نیاز است که گیاهان نور مناسب را جذب نمایند و پس از جذب نیز می توانند به خوبی رشد کنند در غیر این صورت جذب نمودن نور مصنوعی لامپ رشد گیاه توسط گیاهان کار دشواری بوده و ممکن است سبب میزان کاهش و یا عدم رشد گیاهان آپارتمانی گردد.

به طور کل لامپ رشد گیاه نوری مصنوعی و غیر طبیعی است که به واسطه چراغ در فاصله ای مناسب با گیاهان بر آن ها تابیده و سبب تامین میزان نیاز گیاه از نور می گردد.

باید به عنوان نکته ای از راهنمای خرید لامپ رشد گیاه اذعان داشت لامپ رشد گیاه با لامپ های معمولی متفاوت است و افراد نمی توانند از هر نوع چراغ لامپی برای گیاه آپارتمانی و یا حتی گیاهان غیر آپارتمانی (گلخانه ای) خود استفاده کنند و نیاز است که حتما از لامپ های رشد گیاه مخصوص بهره برد.

لامپ های رشد گیاه به جهت تامین میزان نیاز گیاهان به نور به دست ساخت رسیده و با نور ال ای دی منحصر به فرد گیاهان بر آن ها می تابد..

ولی لامپ های معمولی مورد استفاده عموم قرار گرفته و سبب روشنایی محیط می گردد و در راهنمای خرید لامپ رشد گیاه نیز تاکید گشته که لامپ های معمولی به هیچ عنوان به جهت تابش بر گیاهان آپارتمانی و تاثیر بر رشد آن ها برای گیاهان مناسب نیستند.

راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

نکات لازم و راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

? به عنوان اولین نکته و راهنمای خرید لامپ رشد گیاه باید توجه نمود که حتما این لامپ را از فروشگاهی مطمئن و معتبر تهیه نمود.منظور از فروشگاه معتبر، فروشگاهی است که کیفیت لامپ رشد گیاه را تضمین نموده و ضمانت نامه مبنی از تضمین کیفیت به خریداران ارائه دهد.

? دومین نکته بسیار مهم به عنوان راهنمای خرید لامپ رشد گیاه این است که نیاز است لامپ رشد گیاه توسط متخصصین راه اندازی شده و مطابق با نیاز و نوع گیاه از طیف نوری مناسب لامپ رشد گیاه استفاده گردد و یا می توان از دفترچه راهنما کمک گرفت.

ولیکن توصیه می گردد:

راه اندازی و یا تعمیر و..مرتبط با چراغ رشد گیاه نیز توسط متخصصین انجام گیرد تا به بهترین شکل ممکن بدون هیچ گونه شک و تردیدی مبنی بر عملکرد نادرست و نامناسب چراغ لامپ رشد گیاه نیز از تابش نور مصنوعی لامپ بر گیاه آپارتمانی لذت برد.

? بسیار مهم است که میزان تابش نور لامپ رشد گیاه تا چه حد باشد بنابراین میزان تابش نور باید بر اساس میزان نیاز گیاهان آپارتمانی تنzیم گردد تا کم و زیاد نگردد که به سبب تابش کم یا فراوان و بیش از حد نیز گیاه دچار آسیب گردد.

? میزان شدت تابش نور باید به صورت کاملا تخصصی تنظیم گردد زیرا در صورتی که فرا تر از حد نیاز یا کمتر از نیاز گیاه به آن، نور مصنوعی تابیده شود گیاه ممکن است به سبب نور زیاد دچار سوختگی یا به سبب تابش کم نور مصنوعی رشد خود را از دست دهد یا میزان رشد گیاه کاهش یابد که اصولا گیاه با برخی از نشانه ها نیاز خود به نور را نشان می دهد.

? یکی دیگر از نکات به عنوان راهنمای خرید لامپ رشد گیاه این است که لازم است محل قرارگیری لامپ رشد گیاه ثابت باشد و تکان نخورد تا به سبب تابش ثابت نور مصنوعی بر گیاه به خوبی میزان نور لازم تامین گشته و تابیده شود.

? میزان فاصله چراغ لامپ رشد گیاه از گیاهان آپارتمانی بسیار مهم است..

زیرا فاصله تابش نور مصنوعی نباید به حدی باشد که گیاه به دشواری از آن بهره مند گردد و نیز همچنین این نور نباید به گونه ای باشد که سبب افزایش درجه حرارت گیاه و نیز سوختگی برگ ها شود..

? این نیز از نکات مهم بر راهنمای خرید لامپ رشد گیاه است که توصیه می گردد افراد حتما از متخصصین امر راهنمایی های لازم بر فاصله چراغ از گیاه را دریافت نمایند.

? لازم است چراغ لامپ رشد گیاه تمیز باشد و گرد و خاکی بر روی آن نباشد تا نور به خوبی بر گیاه تابیده شود.

? نیازی نیست چراغ لامپ در هر ساعت از شبانه روز روشن باشد و میزان روشنی آن تنها وابسته به میزان نیاز گیاه به نور می باشد.

? بهتر است هر هفته یا هر بازه زمانی مشخص با تایید متخصصین به چرخش چراغ رشد گیاه پرداخت تا تمامی قسمت های گیاه به اندازه ای مشابه و یکسان از نور بهره مند گردند.

? و نیز از دیگر نکات راهنمای خرید لامپ رشد گیاه این است که بهتر است هر چند وقت یکبار چراغ لامپ به صورت تخصصی بررسی گردد.

انواع لامپ های رشد گیاه

  • چراغ لامپ رشد گیاه از نوع سرپیچی
  • چراغ لامپ رشد گیاه از نوع پایه کلیپسی
  • وال واشر رشد گیاه
  • دستگاه پروژکتور رشد گیاه

لذا خریداران می توانند جهت آگاهی و کسب اطلاع از نکات مربوط به راهنمای خرید لامپ رشد گیاه در هر یک از انواع آن.

و نیز همچنین اطلاع از قیمت لامپ های رشد گیاه در فروشگاه ایران سان لایت نیز بر روی تصویر زیر کلیک نموده و پس از کسب اطلاع از قیمت نیز با تفاوت های هر یک از مدل های لامپ رشد گیاه که به آن ها اشاره شد آشنا شوند.

ایران سان لایت با فراهم نمودن با کیفیت ترین و اصیل ترین چراغ های لامپ رشد گیاه سبب می گردد خریداران از عملکرد این لامپ رضایت کامل داشته و به خوبی از آن بهره گیرند.

راهنمای خرید لامپ رشد گیاه

همچنین مزایای نور مصنوعی برای بنفشه آفریقایی و دیگر انواع گیاهان آپارتمانی مثل بابا آدم و..نیز سبب گشته بهره گیری از چراغ لامپ رشد گیاه بسیار کاربردی بوده و مورد استفاده قرار گیرد.

بدین جهت افراد می توانند جهت کسب بهره مندی از نکات تخصصی و راهنمای خرید لامپ رشد گیاه نیز با ایران سان لایت تماس حاصل نمایند و جهت تهیه این لامپ ها اقدام نمایند زیرا ایران سان لایت بدون هیچگونه شرطی به مدت یکسال گارانتی لامپ خریداری شده را برای خریداران فراهم می نماید.

آیا چراغ یا لامپ رشد گیاه باید دائما روشن باشد؟

خیر نیاز است که لامپ رشد گیاه را تنها در زمان هایی که گیاهان نیاز به نور دارند روشن نموده و در مواقعی که گیاهان نیازی به نور ندارند آن را خاموش نمود.

آیا می توان از لامپ های معمولی استفاده نمود؟

خیر همانطور که در محتوا اشاره شد به هیچ عنوان نباید از لامپ های معمولی جهت رشد گیاه استفاده نمود و گیاهان تنها با لامپ رشد گیاه که دارای ال ای دی مخصوص رشد گیاهان می باشد و نیازهای گیاهان را به مانند نور خورشید تامین می کند، می توانند به خوبی رشد نمایند.
افراد می توانند جهت آشنایی با انواع لامپ های رشد و قیمت آن ها به محتوا نیز رجوع نمایند و یا با ایران سان لایت تماس حاصل کنند.

چراغ یا لامپ رشد گیاه باید در چه فاصله ای با گیاهان قرار گیرد؟

باید توجه داشت بر اساس نوع گیاهان ممکن است هر گیاه باید در فاصله متفاوتی از گیاهان دیگر با لامپ رشد گیاه قرار گیرد بدین سبب نیاز است که متخصصین این امر بر اساس نوع گیاه و نیاز آن به بهره گیری از نور میزان فاصله تخصصی و لازم را اجرا نمایند.فاصله نزدیک یا دور لامپ رشد گیاه با گیاهان ممکن است بر سلامت و ظاهر گیاه تاثیر منفی داشته باشد.

4.6/5 - (30 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *