برگ انجیری ! برگ های بزرگ وزیبا در عین کم توقعی!

گیاه برگ انجیری،و نحوه ی نگهداری از انواع ان  موضوع مقاله ای است که می خواهیم برا شما به اشتراک بگذاریم. و اگر مشتاق به پرورش گل و گیاه در محیط های بسته هستید، توصیه می کنیم که این متن را تا انتها دنبال نمایید.

این گیاه از جمله گیاهانی است که قابلیت پرورش زیر  نور مصنوعی  را دارد .

نکات نگهداری و لامپ رشد گیاه مناسب، از دیگر عواملی است که در کنار معرفی گیاه برگ انجیری به آنها خواهیم پرداخت.

گل و گیاه به یک محیط می تواند شادابی  طراوت ببخشد برای همین، حضور آنها در محیط های مختلف برای بالا بردن افراد محیط بسیار مفید است.

در واقع سرسبزی ناشی از گیاه به انسانها حس آرامش خاصی ارائه می دهد و به این علت که گیاهان صداهای مزاحم را از محیط می گیرند، اگر دقت کرده باشید، مکان هایی همچون گلخانه ها دارای آرامش خاصی هستند و آلودگی صوتی در این مکانها وجود ندارد.

 

پرورش برگ انجیری بدون نور !

به این علت که شما نیازمند این آرامش خاص هستید، توصیه می کنیم که حتما از گیاهان آپارتمانی در منزل خود استفاده کنید.

اما برای اینکه بتوانید نگهداری اصولی گیاهان را به درستی انجام دهید، باید یک سری نکات از جمله نور مصنوعی با لامپ رشد گیاه، خاک مناسب، هوای مناسب، کوددهی مناسب و همچنین آبیاری مناسب در مورد گیاهان شما صورت بگیرد.

اما صحبت از نور مصنوعی و لامپ رشد گیاه شد، آیا شما با این دو کلمه آشنا هستید؟ آیا می دانید که می توانید کمبود نور خورشید برای گیاهان آپارتمانی به خصوص گیاه برگ انجیری را با استفاده از نور لامپ رشد گیاه برطرف سازید؟ ما به شما در این مورد اطلاعاتی خواهیم داد.

 

گیاه برگ انجیری

گیاه برگ انجیری

نگهداری از گیاه برگ انجیری و استفاده از لامپ رشد گیاه

گیاه برگ انجیری، گیاهی است که برگ های آن همانند برگ های درخت انجیر پهن است و ریشه های آن رشد زیادی دارد. از آنجا که این گیاه، یک گیاه گلدانی هم هست، پس باید ببینیم که برای نگهداری آن چه شرایطی را در محیط بسته رقم بزنیم تا بتواند رشد و پرورش یابد.

این گیاهان در مناطق استوایی و بارانی همچون جنگلهای مکزیک و کلمبیا پرورش یافته اند، بنابراین نتیجه میگیریم که نور مناسب با استفاده از  نور خورشید یا لامپ رشد گیاه، رطوبت و خاک برای این گیاه بسیار حائز اهمیت خواهد بود و در پرورش این گیاه باید دقت لازم را به خرج داد.

این گیاهان در مناطق استوایی و بارانی همچون جنگلهای مکزیک و کلمبیا پرورش یافته اند، بنابراین نتیجه میگیریم که نور مناسب با استفاده از  نور خورشید یا لامپ رشد گیاه، رطوبت و خاک برای این گیاه بسیار حائز اهمیت خواهد بود و در پرورش این گیاه باید دقت لازم را به خرج داد.

  • خاک مناسب برای گیاه برگ انجیری

همه گیاهان به خاک مرغوب احتیاج دارند، بنابر این خاک باید غنی و دارای املاح معدنی باشد. اصطلاحا گفته می شود که از خاک مرده برای گیاه نباید استفاده شود. خاک مرده، خاکی است که املاح معدنی ندارد و برای گیاهان به هیچ عنوان مناسب نیست، مثل خاک حاصل از گرد و خاک.

توصیه می شود که برای کارایی بهتر خاک کمی گیاخاک مثل برگ های پوسیده هم در آن استفاده شود در این صورت رشد گیاه اصولی تر و بهتر خواهد بود.

  • نور مناسب برای گیاه برگ انجیری

نور مناسب برای این گیاه، نور متوسط است، یعنی نه زیاد نه کم. اگر امکانش را دارید می توانید گیاه را در نزدیک پنجره با نور غیر مستقیم خورشید قرار دهید، اما در غیر اینصورت می توانید از لامپ رشد گیاه استفاده کنید که نور مناسب برای رشد گیاه را فراهم می کند، چرا که دارای نور های مفید است و یک لامپ معمولی نیست.

از این نور می توان حتی در پرورش بنفشه افریقایی هم استفاده کرد !

برگ انجیری

 برگ انجیری

شرایط نگهداری برگ انجیری

لامپ رشد گیاه، لامپی است که برای کمبود نور گیاهان تعبیه شده است و از نور های مفیدی استفاده می کند. که گیاه آنها را برای تامین انرژی از طیف نوری جدا می کند مثل نور قرمز و آبی که در این لامپها ترکیبی از آن یعنی بنفش استفاده شده است.

نور مصنوعی مناسب گیاه برگ انجیری

  • تعویض گلدان گیاه

به این علت که گیاه برگ انجیری، دارای ریشه های بزرگی است که هر ساله رشد می کنند و ممکن است که از گلدان بیرون بزنند، توصیه می شود که هر ساله اقدام به تعویض گلدان کنید تا مراقبت از آ سورت بگیرد.

  • رطوبت لازم برای گیاه

گیاه برگ انجیری به رطوبت نیاز دارد، به همین دلیل بهتر است که روزی دو الی سه بار به آن آب اسپری کنید.

  • دما و آبیاری گیاه

کمتر از 13 درجه و بالاتر از 30 درجه دماهایی است که برای این گیاه مناسب نیست و نمی تواند تحمل کند. آبیاری باید به صورت منظم باشد و در آن زیاده روی نشود.

در این گیاه به این علت که تامین انرژی آن با فتوسنتز صورت می گیرد، این نکته را بدانید که نور برای این گیاه بسیار حیاتی است و شما باید نور مناسب آن را با لامپ رشد گیاه تامین کنید.

4.6/5 - (105 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *