تجهیزات باکس رشد گیاه به مجموعه وسایل و لوازمی گفته می شود که هر فردی که به پرورش گل و گیاهان از طریق گروباکس یا باکس رشد گیاه یا جعبه رشد گیاه مشغول است به آنها نیاز دارد. البته خرید تمامی این وسایل شاید برای کسانی که مبتدی هستند و یا از لحاظ بودجه مشکلاتی داشته باشند ضروری نیست پس زیاد نگران نباشید چرا که بستگی به نوع گیاهی خواهد داشت که پرورش می دهید.

یا به عنوان مثال برخی تجهیزات در مدل های مختلف تولید می گردند که افراد مبتدی یا کسانی که قصد پرورش حرفه ای گل و گیاه را ندارند لازم به خرید تجهیزات پیشرفته تر نبوده و می توانند با تجهیزاتی ارزانتر که قابلیت های کمتری دارند کار خود را استارت بزنند که مزیت فروشگاه ایران سان لایت نسبت به سایر فروشگاه ها همین است یعنی تمامی افراد با هر هدف، میزان سابقه و مهارتی که داشته باشند تجهیزات مناسب و مورد نیاز خود را با بهترین کیفیت و قیمت پیدا خواهند کرد.

در این قسمت به معرفی تجهیزات باکس رشد گیاه می پردازیم و در هر مورد جهت آشنایی بیشتر شما عزیزان توضیحاتی ارائه خواهیم کرد که توضیحات تکمیلی هر محصول را می توانید در مقاله ای که در رابطه با آن نگارش شده مطالعه بفرمایید.

خرید باکس 2*2 با تمامی

تجهیزات مناسب برای 10 عدد گلدان 

 

  • 1-گلدان پارچه ای یا Fabric Pot: گلدان های پارچه ای یکی از بهترین تجهیزات باکس رشد گیاه هستند که بخاطر عدم استفاده از مواد شیمیایی مضر مثل BPA، گردش هوای عالی، زهکشی بسیار مناسب بدون شسته شدن و فرسایش خاک، مناسب برای گیاهان کوچک و نهال و حتی گیاهان بزرگتر محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده ضمن اینکه قیمت بسیار مناسبی هم دارد. تنوع در سایز و نوع (انواع دسته دار، زیپی و غیره)، قابل حمل بودن و وزن سبک از دیگر ویژگی های این نوع از گلدان ها محسوب می شود که به زودی به طور کامل جای گلدان های پلاستیکی را خواهند گرفت.
گلدان پارچه ای با قیمت ارزان ولی با کیفیت بسیار زیاد در فروشگاه ایران سان لایت

گلدان پارچه ای با قیمت ارزان ولی با کیفیت بسیار زیاد در فروشگاه ایران سان لایت

  • 2-چادر رشد گیاه یا Grow Tent: چادرهای رشد گیاه از دیگر تجهیزات باکس رشد گیاه محسوب می شوند که در فراهم کردن بهترین محیط رشد برای فضای داخلی از بهترین گزینه هاست. چنانچه چادر رشد خریداری شده کیفیت مناسبی داشته باشد، محیط امن و عاری از آفات و بیماری ها، کاهش هدر رفت انرژی نورانی و در حداقل نگه داشتن بوهای نامساعد را ایجاد خواهد کرد.

آشنایی با تجهیزات باکس رشد گیاه

خرید باکس رشد گیاه 

برای این نوع تجهیزات باکس رشد گیاه مهم نیست که یک یا ده گیاه را پرورش دهید، ساختاری کاملا با دوام و مقاوم، مطمئن و کاملا امن و استریل فراهم خواهد شد. حتی می توانید با نصب رطوبت سنج و دماسنج، میزان رطوبت و دما را به صورت خودکار کنترل کرده و با فن های مناسب، تهویه هوای عالی را تضمین کنید. رطوبت ساز برای شما رطوبت مورد نیاز گیاه را تأمین خواهد کرد و سنسور تنظیم دما هم، کاملا اتوماتیک، دما را کنترل می کند و با کمک فیلتر کربن و فن بین کانالی، هوای محفظه کاملا استریل و تصفیه می گردد.

این دسته از تجهیزات باکس رشد گیاه دارای پارچه رفلکتور 95% وارداتی با بیشترین میزان کیفیت می باشند. پنجره توری شکل برای مشاهده وضعیت داخل چادر رشد گیاه بدون وارد شدن به آن را فراهم می کند. پارچه بکار رفته کاملا سوز و ضد باکتری است و در سایزهای مختلف نیز قابل سفارش می باشد. ضمنا با پروژکتورهای رشد گیاه یا لامپ رشد گیاه می توانید نور مورد نیاز گیاه را حتی بهتر از نور طبیعی تأمین کنید.

  • 3-فیلتر کربن یا Carbon Filter: فیلترهای کربن از تجهیزات باکس رشد گیاه و البته بسیار ضروری هستند که کمک به تصفیه و استریل کردن هوای فضای داخلی می کند و لذا میکروارگانیسم هایی مثل باکتری و قارچ ها و میکروب ها را به خود جذب کرده، بوی نامطبوع و ریزگرد و غبار را نیز از بین می برد. در فروشگاه ایران سان لایت فیلتر کربن 30 و 50 سانتی متری همراه با یا بدون فن بین کانالی دمنده و با عرض دهانه 15 سانتیمتر عرضه می شوند.

فیلترهای کربن 30 سانتیمتری و 50 سانتیمتری به ترتیب هر کدام فضای 6 و 9 متر مربعی را پوشش می دهند. این محصولات در میزان جذب ید راندمان بسیار بالای 950 را دارند. بین منفی 20 تا 65 درجه سانتیگراد را می توانند تحمل کنند. دارای فلنج فیلتر برگشتی هستند که طول عمر محصول را افزایش داده و مش داخلی و خارجی تا 53% فضای باز ایجاد می کنند.

این دسته از تجهیزات باکس رشد گیاه در ایران سان لایت دارای قیمتی مناسب، ضمانت اصالت و گارانتی 1 ساله، عمر و دوام بالا و میزان پوشش بسیار زیاد می باشند.

 

فیلتر کربن فعال با کاربردهای گسترده در محیط های کشت و پرورش گیاهان

فیلتر کربن فعال با کاربردهای گسترده در محیط های کشت و پرورش گیاهان

برای سفارش و خرید گروباکس و تجهیزات گلخانه کلیک کنید .

 

  • 4- فن بین کانالی: فن های بین کانالی از تجهیزات باکس رشد گیاه می باشند که برای تکمیل و بهبود بسیار زیاد عملکرد فیلتر کربن کاملا ضروری بوده و خرید آنها توصیه می شود مخصوصا افراد حرفه ای که نمی توانند نسبت به خرید این نوع از تجهیزات بی تفاوت باشند. در فروشگاه ایران سان لایت 4 نوع محصول بسیار با کیفیت و متناسب با بودجه و نیازهای مختلف آماده عرضه هستند.

آشنایی با تجهیزات باکس رشد گیاه

محصول Damandeh VLN-15C2S هواکش یا فن بین کانالی با قدرت خروجی 270 تا 420 متر مکعب در هر ساعت، ناحیه مکش و تخلیه به قطر 100 تا 150 میلیمتر برای کانال های گرد است. موتور این محصول گرید B و مناسب دمای محیطی تا 40 درجه می باشد. امکان تنظیم سرعت فن در دو حالت وجود داشته و برای گروباکس یا باکس های رشد گیاه متوسط و بزرگ مناسب است.

هواکش مدل VLN-15C2S-HP یا پرتوان محصول قبلی است و یکی دیگر از تجهیزات باکس رشد گیاه در دسته فن بین کانالی محسوب می شود که با توجه به ناحیه مکش و تخلیه 150 میلیمتری، دبی خروجی 720 متر مکعب در ساعت و استاندارد IP44 و موتور گرید B و تحمل دمایی 44 برای پروژه های سنگین تر و افراد حرفه ای بسیار مناسب است.

برای مشاهده سایر محصولات و جزئیات بیشتر توصیه می کنیم که حتما توضیحات هر محصول را مطالعه کنید.

  • 5- پروژکتور رشد گیاه یا Projector Growth Light: پروژکتورهای رشد گیاه با توان های مختلف قابل خرید هستند که محیط های با متراژ متناسب خود را پوشش می دهند. پروژکتورهای رشد گیاه که در فروشگاه ایران سان لایت به فروش می رسند از تجهیزات باکس رشد گیاه و بسیار ضروری هستند چرا که برخلاف لامپ های رشد گیاه که فقط نور آبی و قرمز منتشر می کنند، فول اسپکتروم می باشند.

آشنایی با تجهیزات باکس رشد گیاه

چرا که برخی گیاهان برای رشد یا تولید هورمون های دفاعی به UVA هم نیاز دارند و یا برخی برای سایه گریزی و رشد بهتر به مادون قرمز نیاز پیدا می کنند یا حتی بسته به مرحله رشد گیاه مثل رشد رویشی، گلدهی، جوانه زنی و میوه دهی و غیره به نسبت خاصی از نور آبی و قرمز نیاز دارند که تغییر طیف و تأمین کل طیف نوری فقط با خرید پروژکتور رشد گیاه قابل تأمین می باشد.

  • 6- دماسنج و رطوبت سنج: از سری تجهیزات باکس رشد گیاه که برای رشد بهینه و جلوگیری از مردن گیاهان بسیار ضروری است دماسنج و رطوبت سنج و سنسور دماست. سنسورهای دما به صورت تکمیلی با فن تهویه هوا به کار می روند تا دمای محیط را چک کنند که اگر از مقدار مشخصی بالاتر رفت فن شروع به کار کند و برعکس. دماسنج و رطوبت سنج نیز کار کنترل دما و رطوبت را بر عهده دارند که برخی از این مدل امکان سنجش دو محیط به طور همزمان با دو صفحه نمایشگر و اتصال بی سیم را دارند.

آشنایی با تجهیزات باکس رشد گیاه

محدوده دمایی قابل اندازه گیری نیز بین 0 تا 50 و رطوبت نیز بین 10 تا 98% اندازه گیری می شوند که میزان خطای آنها بسیار کم و قابل چشم پوشی است. برخی از این محصولات مثل محصولات شیائومی قابل اتصال به Mi Home App را دارند که کنترل کردن شرایط بدون حضور در محل را فراهم می کنند.

  • 7- pH سنج یا pH متر خاک: یکی دیگر از تجهیزات باکس رشد گیاه که شاید در نگاه اول چندان ضروری به نظر نرسد اما بسیار مهم است چرا که روی میزان رشد گیاهان به شکل مستقیم یا غیر مستقیم تأثیر خواهد داشت. به عنوان جذب مواد غذایی از طریق ریشه و میزان حلالیت آنها برای استفاده بهتر وابسته به pH است. حتی در صورت اسپری کردن آفت کش و کود نیز باید pH خاک تنظیم شده باشد تا بتوان شرایط بهینه را جهت ماندگاری آنها و اثرگذاری بیشتر فراهم نمود.
  • 8- چند راهی برق و تایمر قطع و وصل 24 ساعته جریان برق: تایمرهای برق این قابلیت را دارند تا در طی زمانی یا بازه های زمانی که شما مشخص می کنید جریان برق را قطع و یا وصل کنید و با این کار هم در مصرف برق صرفه جویی می شود و هم اینکه نیازی به حضور شما و چک کردن دائمی آنها نیست.

آشنایی با تجهیزات باکس رشد گیاه

 

9- رطوبت ساز صنعتی :

رطوبت ساز صنعتی اتوماتیک ایران سان لایت  برای کسانی است که محیطی بیشتر از  2 متر مربع دارند و میخواهند رطوبت و دمای محیط را تنظیم کنند و نیاز به رطوبت 60 تا 80 درصدی برای محیط دارند مناسب می باشد.

همانطور که میدانید رطوبت ساز های خانگی ( مانند رطوبت ساز آلتیما)  برای استفاده صنعتی و گلخانه ای مناسب نیستند و عملا فقط برای استفاده های خانگی مصرف دارند در نتیجه برای فضاهای بزرگ و صنعتی و گلخانه ای نیاز به رطوبت ساز یا بخار ساز حرفه ای تر با امکانات بیشتر داریم :

از ویژگی های مهم این رطوبت ساز میتوان به آب بند و غیر قابل نفوذ بودن محفظه ان اشاره کرد که به نوعی عایق شده است که به هیچ عنوان اب داخل محفظه به بیرون درز نکند .

از نکات دیگر این دستگاه پایه های محکم و قوی آن است که به خوبی ان را با فاصله از زمین نگه میدارد چون همانطور که میدانید اگر دستگاه با زمین فاصله نداشته باشد قطعا محفظه ی اصلی اسیب میبیند .

رطوبت ساز صنعتی اتوماتیک

رطوبت ساز صنعتی اتوماتیک

 

رطوبت ساز صنعتی اتوماتیک همراه با فیلتر تصفیه آب 

همانطور که میدانید در دستگاه های رطوبت ساز چه خانگی و چه صنعتی یکی از مهم ترین مشکلات انها رسوب آب و در نتیجه بسته شدن منافذ رطوبت ساز می باشد که باعث خرابی دستگاه میگردد. برای حل این مشکل در این دستگاه فیلتر تصفیه اب به کار رفته است که از بروز این مشکلات جلوگیری میکند اما با این حال می بایست دستگاه هر یکماه یکبار شستشو داده شود .

 

 

بهترین مرکز خرید تجهیزات باکس رشد گیاه

برای خرید تجهیزات باکس رشد گیاه باید بهترین و با کیفیت ترین محصول را متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید که دارای گارانتی معتبر و ضمانت اصالت کالا نیز باشند. در کنار این موارد قیمت محصولات نیز بسیار مهم هستند که فروشگاه ایران سان لایت بهترین محصولات را با بالاترین کیفیت و قیمت عرضه می کند. ضمنا در صورتی که در مورد هر محصول و اینکه کدام تجهیزات باکس رشد گیاه را نیاز دارید، مشاوره بخواهید می توانید از طریق شماره تماس های درج شده تماس حاصل فرمایید.

 

 

منابع:

https://www.greenbudguru.com/grow-room-equipment-checklist

4.6/5 - (114 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *